نسخه چاپی

سپاه تاكنون 20 هزار شناور تولید كرده است

عکس خبري -سپاه تاکنون 20 هزار شناور توليد کرده است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در ساخت و تولید قایق ها و شناورهای تندرو در دنیا مدعی هستیم.

به گزارش نما، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در دومین همایش ملی شناورهای تندرو در دانشگاه صنعتی شریف افزود: از زمان جنگ تحمیلی تاکنون حدود 20 هزار فروند شناور تولید کرده ایم که این اطمینانی برای کشور است.

وی افزود: در حال حاضر قایق تندرو زیر 15 متر با سیستم موشک انداز در دنیا وجود ندارد اما این قایق ها را ایران تولید کرده است و متوسط سرعت شناورهای تندرو تولید شده ایران دو برابر شناورهای دنیاست.

فدوی افزود: شناورهای تندرو موشک انداز دارای سیستم اژدر و سیستم های الکترونیکی در ایران تولید می شود که این تولید در هیچ جای دنیا وجود ندارد و هدف گذاری ما در برنامه پنجم؛ سرعت سه برابری شناورهای تندرو است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: ما هم اکنون قایق های تندروی زیر 15 متر و 20 متر را نیز ساخته ایم.

فدوی با بیان اینکه تولید و ساخت قایق های تندرو عرصه پیچیده و خاصی است از دانشجویان و استادان خواست که در این عرصه اهتمام بیشتری داشته باشند. اگر ما به طور کامل در موضوع بدنه و تحرک شامل موتور و گیربکس و پروانه وارد شویم به نتایج عظیم تری دست خواهیم یافت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما قصد داریم طراحی، تولید و ساخت قایق های تندرو را در دانشگاه ها نهادینه کنیم چرا که دانشجویان و استادان از ایده های بسیار بالایی برخوردارند.

فدوی با بیان اینکه ما در ساخت سلاح های دیگر از برخی کشورها جلوتر هستیم افزود: در حال حاضر موشک های 100 درصد ایرانی و بومی شده در کشور تولید می شود.

وی اظهار داشت: تولید علم و فناوری در هر عرصه ای به ویژه شناورها و قایق های تندرو همکاری بیشتر دانشجویان و استادان را می طلبد و برای موفقیت بیشتر باید بودجه تحقیقاتی در این حوزه افزایش یابد .

۱۳۹۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...