نسخه چاپی

وزیرعلوم در گفتگو با نما:دادگاه های هلند به نفع دانشجویان ایرانی رای صادر كردند/ رئیس دانشگاه تهران بزودی معرفی می شود

عکس خبري -وزيرعلوم در گفتگو با نما:دادگاه هاي هلند به نفع دانشجويان ايراني راي صادر کردند/ رئيس دانشگاه تهران بزودي معرفي مي شود

رضا فرجی‌دانا گفت:بهانه برخی از كشورهای اروپایی همین تحریم ظالمانه ای است كه بر ما تحمیل كردند امیدواریم با رایزنی های در حال انجام است این موضوع ختم به خیر شود.

به گزارش نما ،پس از گذشت دو سال از آخرین دور اخراج دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های اروپای غربی که توسط دولت هلند صورت گرفت، این بار نروژ نیز در این مسیر گام برداشت. در این خصوص، وزارت علوم کشورمان صحت اقدام نروژ را در خصوص 64 دانشجوی ایرانی تأیید کرده است پلیس امنیت ملی نروژ روز 28 فروردین در تلویزیون رسمی این کشور، از اخراج ۶۴ دانشجوی ایرانی در رشته‌های هسته‌ای و فناوری‌های نوین خبر داد.
اصلی ترین دلیل اخراج این دانشجویان، تحصیل آنها در رشته‌های فیزیک هسته‌ای و فناوری‌های نوین مرتبط نظیر الکترونیک، متالوژی و مکانیک اعلام شده است. علاوه بر این، دانشجویان مذکور در اقدامی سیاسی و غیرقانونی و بدون مستندات، به تلاش برای دستیابی به اطلاعات مرتبط با توسعه و بهینه‌سازی سلاح‌های کشتار جمعی و پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران متهم شده‌اند
رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار نما ،درباره برخورد سیاسی کشورهای اروپایی مانند نروژ با دانشجویان ایرانی شاغل در این کشورها اظهار داشت: سازمان دانشجویان با همکاری وزارت امور خارجه و رایزنی های علمی ما پیگیر این موضوع هستند ، دانشگاههای اروپایی بحث تغییر رشته دانشجویان را مطرح کردند و ما مشغول مذاکره در این خصوص هستیم.
بهانه برخی از کشورهای اروپایی همین تحریم ظالمانه ای است که بر ما تحمیل کردند امیدواریم با رایزنی های در حال انجام است این موضوع ختم به خیر شود و کار به دعاوی حقوقی نرسد ، هرچند در هلند وقتی دانشجویان موضوع را به دادگاه ها بردند حق به جانب دانشجویان داده شده است ، در نروژهم این موضوع در دست بررسی است .
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین اخبار از ریاست دانشگاه تهران نیز اذعان داشت: تا زمان تشکیل جلسه شورای منتخبین و اعلام نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی باید صبر کرد پس از اعلام نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی ما این موضوع را رسانه ای خواهیم کرد.

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...