نسخه چاپی

احمدی نژاد برای انتخاب "بهار"ش از یارانه ها بهره برداری سیاسی كرد

عکس خبري -احمدي نژاد براي انتخاب "بهار"ش از يارانه ها بهره برداري سياسي کرد

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، شیوه دولت را در اجرای فاز دوم یارانه ها نادرست دانست و گفت: دولت به حرف دلسوزان و حزب پر سابقه ای مانند موتلفه اسلامی كه با دولت ها سر سازگاری داشته است گوش دهد و یك راه جدیدی در اجرای فاز دوم پیش بگیرند.

به گزارش نما، اسدالله بادامچیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ثبت نام تعداد زیادی از شهروندان برای دریافت یارانه نقدی، گفت: اطرافیان رئیس جمهور که اکثرشان اصلاح طلب هستند سیاست درستی برای یارانه در پیش نگرفتند.

وی اصل قانون هدفند کردن یارانه ها را یک امر صحیح و دقیق دانست و گفت: کشورها گاهی برای افزایش تولید به تولیدکننندگان و یا افزایش صادرات به صادرگنندگان و گاهی برای افزایش توزیع به توزیع کنندگان و گاهی به مصرف کنندگان یارانه می دهند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، افزود: مثلا کشور ما که در حال بازسازی و نوسازی است نیاز به نقدیگی دارد و نقدینگی نیز موجب تورم می شود و فشار بر خانوارها و بازار می آورد؛ بنابراین دولت به مصرف کنندگان یارانه می دهد اما این یارانه باید هدفمند باشد و تنها اقشار ضعیف جامعه را در برگیرد.

بادامچیان تاکید کرد: دولت احمدی نژاد به نصیحت دلسوزان گوش نداد، سیاست غلط پیش گرفت و به 70 و چند میلیون یارانه نقدی داد.

وی با بیان اینکه افزایش حامل های انرژی یکی دیگر از اهداف قانون هدفمندی یارانه ها بود، گفت: از ابتدا معلوم بود این کار شدنی نیست؛ چرا که وقتی بنزین در کشور همسایه لیتری 8 هزار تومان است، در ایران لیتری 700 تومان است حالا این بنزین لیتری 1000 تومان هم بشود هیچ تاثیری ندارد و جلوی قاچاق را نمی گیرد.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی،افزایش تولید را یکی دیگر از اهداف قانون هدفمندی یارانه ها دانست و گفت: همچنان که شاهد هستیم نه تنها تولید افزایش نیافت، بلکه با عدم پرداخت سهم تولید، بر واحدهای تولید آسیب نیز وارد شد.

وی تصریح کرد: قرار بود با اجرای این قانون یارانه ها هدفمند شود و به قشر های پردرآمد یارانه نقدی داده نشود. مثلا کسانیکه دارای خانه کوچک بود کمتر برق مصرف می کرد و کسی که خانه بزرگ داشت بیشتر؛ بنابراین کسی که خانه بزرگتری داشت بیشتر از یارانه برق استفاده می کرد و قرار شد در این قانون پول آن یارانه را به کسی که کم تر برق مصرف می کند بدهند و کسی که بیشتر برق مصرف می کند هزینه اش را بپردازد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه احمدی نژاد به دنبال استفاده انتخاباتی از یارانه ها بود، گفت: احمدی نژاد قانون را رعایت نکرد و از یارانه ها بهره انتخاباتی برد و برای اینکه بهارش در انتخابات رای بیاورد گفت تا 250 هزار تومان یارانه می دهم.

وی افزود: دولت بعدی هم آمد گفت قانون را تصحیح می کنم اما به مشورت و دلسوزی ها گوش نداد چراکه گفته بودیم این شیوه ثبت نام جواب نمی دهد. ما تذکر داده بودیم که این شیوه شما غلط است و جواب نمی دهد.

بادامچیان یارانه بگیران واقعی در کشور را حدود 50 میلیون نفر دانست و گفت: یارانه روستائیان، عشایر و کارمندان نزدیک 50 میلیون می شود؛ بنابراین پردرآمد ها مشخص هستند. یارانه را باید به کم در آمد ها داد حتی بیشتر از 45 هزار تومان.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت به حرف دلسوزان و حزب پر سابقه ای مانند موتلفه که با دولت ها سر سازگاری داشته است گوش دهد و یک راه جدیدی در پیش بگیرند.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ به این سوال که حزب موتلفه اسلامی چه راهکار و پیشنهادی دارد، گفت: دولت باید طلب کند تا ما نظر و تحلیل خود را در اختیارش قرار دهیم.

۱۳۹۳/۲/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...