نسخه چاپی

سازوكارهای «محرمانه» پیگیری پرونده بابك زنجانی

روزنامه شرق نوشت:

«هیچ‌کدام از اعضای خانواده بابک زنجانی از کشور خارج نشده‌اند و همکاری بیشتر آنها می‌تواند در به‌نتیجه‌رسیدن پرونده او تاثیرگذار باشد.» رییس کمیسیون اصل 90 مجلس این را می‌گوید و جزییات دیگری از پرونده خانوادگی بابک زنجانی بازگو نمی‌کند.
بابک زنجانی، در گذشته دارای همسری به نام «ثریا اسدی» بوده که اوایل دهه ۱۳۸۰ از او جدا می‌شود. او همچنین دارای خواهری به نام بهار زنجانی است. بابک زنجانی از اسامی خواهر و همسر سابقش درخصوص ثبت شرکت‌ها در روزنامه رسمی کشور سوء‌استفاده ‌کرده، البته گاهی با ابعادی پیچیده و مبهم. گاهی در میان اسناد مالی او نام «بهارک» زنجانی قید شده و گاهی هم «نوبهار» یا «بهار»؛ اما هر سه این اسامی در ثبت شرکت‌های زنجانی مورد استفاده قرار گرفته است.
در آگهی‏‌های مربوط به شرکت لوازم آرایشی سورینت قشم و همچنین هواپیمایی فراز قشم نام «نوبهار زنجانی» به‌عنوان سهام‏دار ثبت شده و در آگهی تاسیس شرکت صنایع غذایی فراز نمونه قشم نام «بهارک زنجانی» به‌عنوان یکی از سهامداران عمده این شرکت به چشم می‌خورد. محمدعلی پورمختار در پاسخ به این سوال که «منظورتان از خانواده زنجانی چیست و این خانواده قرار است چه کمکی به حل پرونده کنند» نیز می‌گوید: «منظورم از خانواده، خانواده است. آنها در این پرونده تعیین‌کننده هستند. در کنار خانواده برخی دوستان و شرکای زنجانی هم باید با دستگاه قضایی همکاری کنند. بالاخره این موضوع بسیار پیچیده است و به نوعی هم به خاطر اینکه عمده منافع مالی ایشان در چند کشور هست، موضوع بین‌المللی شده و استرداد این وجوه نیازمند شناسایی است.»این نماینده همچنین از به‌کارگیری «سازوکارهای غیرقضایی به شکل محرمانه» خبر می‌دهد: «راه‌های دیگری هم برای پیگیری پرونده دنبال می‌شود. برخی به خارج از کشور رفتند و مسایل مالی را بررسی کردند اما به هر شکل عمده پیگیری‌های پرونده زنجانی محرمانه است و خبری‌شدن آن به ضرر مصالح نظام و پرونده است.»

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...