نسخه چاپی

قدرت‌نمایی از میدان سرخ مسكو تا سواستوپول كریمه

روزنامه وطن امروز نوشت:

در یک جمعه فراموش‌نشدنی پوتین با ایراد خطابه به نام «ملت شوروی» و ترسیم ماموریت جهانی ارتش روسیه، از بزرگ‌ترین رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سان دید. او همچنین برخلاف میل غرب از رژه مشابه در شبه‌جزیره کریمه دیدن کرد. با این نمایش قدرت رهبر کرملین بر آغاز دوباره جنگ سردی در برابر غرب صحه گذاشت.
رژه میدان سرخ مسکو با حضور هزاران نیروی روس، همزمان با تشدید تنش با غرب درباره اوکراین برگزار شد و تجهیزات و قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشت.
در رژه روز پیروزی ۶۹ فروند هواپیما و بالگرد مدرن به نشانه 69مین سالگرد پیروزی بر نازی‌ها بر فراز میدان سرخ مسکو به پرواز درآمدند و حتی موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌‌ای «توپول» نیز در مقابل تعدادی از سران کشورهای اروپایی به نمایش درآمدند.
سخنرانی رئیس‌جمهوری روسیه در مراسم سالگرد «روز پیروزی» - که یادآور فائق آمدن ارتش سرخ شوروی بر ارتش آلمان هیتلری در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم است - یک قدرتنمایی حقیقی در عرصه بین‌المللی بود. بی‌بی‌سی دیروز جمعه گزارش داد در بحبوحه بحران اوکراین، رژه «روز پیروزی» روسیه در میدان سرخ مسکو برگزار شد و خبر از برپایی رویداد مشابهی نیز در شبه‌جزیره کریمه داد.
ولادیمیر پوتین روز نهم ماه مه را نماد پیروزی مردم روسیه خواند و تاکید کرد کشورش همواره مراسم سالگرد این جنگ را برگزار خواهد کرد: «ما همواره این حقیقت مقدس را حفظ خواهیم کرد و اجازه خیانت یا فراموش‌کردن قهرمانانی را نخواهیم داد که جان خود را فدا کردند تا صلح را حفظ کنند.»

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...