نسخه چاپی

۱۵۰ نظامی ارتش اوكراین از دونتسك اخراج شدند

نیروهای دفاعی شهر دونتسك در شرق اوكراین روز گذشته ۱۵۰ نفر از اعضای گارد ملی این كشور را خلع سلاح نموده و از این شهر اخراج كردند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از صدای روسیه، ماکسیم رودنکو از رهبران جمهوری مردمی دونتسک تاکید کرد: ۱۵۰ نفر از نیروهای گارد ملی اوکراین روز گذشته خلع سلاح شده و از شهر دونتسک اخراج شده اند.

بر اساس این گزارش تحولات شرق اوکراین در شرایطی است که استقلال طلبان طرفدار روسیه قصد دارند فردا یکشنبه همه پرسی سراسری را برای روشن شدن وضعیت این مناطق برگزار کنند. کشورهای غربی و کی یف به شدت نگران تکرار اتفاقات شبه جزیره کریمه در شرق و جنوب اوکراین هستند.

رودنکو تصریح کرد: یکی از افسران گارد ملی اوکراین به سوی نیروهای مردمی دونتسک آتش گشود که این مساله منجر به زخمی شدن چند نفر شده است. پس از این حادثه نیروهای گارد ملی اوکراین اسلحه های خود را بر زمین گذاشته و تا بیرون از شهر دونتسک اسکورت شدند.

دولت موقت اوکراین از اواسط آوریل تاکنون عملیات امنیتی را با هدف سرکوب مخالفان و معترضان آغاز کرده است. در این درگیری ها تاکنون ده ها نفر کشته و زخمی شده اند. خونین ترین حوادث در روزهای گذشته مربوط به کشتار شهر اودسا است که ۲ می بیش از ۴۶ نفر از فعالان مخالف دولت اوکراین کشته شدند.

پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود تنش ها و ناآرامی ها در سایر مناطق شرقی و جنوبی اوکراین گسترش یافته است. روسیه بارها اتهامات کشورهای غربی را رد کرده است. مسکو بر این باور است که بحران اوکراین بهانه ای برای کشورهای غربی برای افزایش حضور و نفوذ خود در شرق اروپا است.

۱۳۹۳/۲/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...