نسخه چاپی

منفعت كلان جوانان ایرانی برای غرب

سایت بلومبرگ (Bloomberg) در خبری با عنوان "فرار مغزها از ایران و منفعتی برای غرب" نوشت: در سال های اخیر دهها هزار از ایرانیان كشور را ترك كرده اند و اكثریت آنها به كشور های اروپایی و آمریكای شمالی رفته اند.

سایت بلومبرگ (Bloomberg) در خبری با عنوان "فرار مغزها از ایران و منفعتی برای غرب" نوشت: در سال های اخیر دهها هزار از ایرانیان کشور را ترک کرده اند و اکثریت آنها به کشور های اروپایی و آمریکای شمالی رفته اند.
بلومبرگ دراین باره می نویسد: در طول دو سال اخیر حداقل 40 درصد از دانشجویان فارغ التحصیل ایرانی با مدارک عالی در رشته مهندسی در دانشگاه های ایران، کشور خود را به قصد دنبال کردن رشته های پیشرفته تر و یا گرفتن شغل با درآمده های بالا، ترک کرده اند. اکثریت جوانان دانشجوی ایران به دنبال رفتن به کانادا، استرالیا و یا سوئد هستند.
بلومبرگ در ادامه نوشت: نه ماه بعد از روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، اکنون او در این زمینه با چالش بزرگ روبرو شده است و او تحت فشار است تا از فرار مغز ها جلوگیری کند.
طبق آمار موسسه بین المللی آموزش، شمار ایرانی هایی که در آمریکا مشغول به تحصیل هستند از در سال 2012 و 2013، 25 درصد افزایش یافته است و شمار آنها به 8700 نفر رسیده است.
این در حالیست که نرخ بیکاری درایران در بین سنین 15 تا 29 سال 26 درصد بوده که آقای روحانی قول افزایش شغل و درآمد را به جونان داده است.
یکی از پروفسور های ایرانی که در خارج ساکن است نیز در این باره افزود که دولت ایران تنها 2.5 درصد از درآمد تولید ناخالص ملی را صرف علوم و تحصیلات و تحقیقات علمی می شود.

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...