نسخه چاپی

رونمایی از سنگ قبر هوشمند در بوشهر

به گزارش نما به نقل از فارس، یعقوب پورحیاوی از جوانان بوشهری است که ایده‌های بسیار خوبی را برای نوآوری دارد و کارهای بسیار خوبی را نیز انجام داده است و اخیرا نیز سنگ قبر هوشمند را ساخته است که یک‌شنبه‌شب با حضور مسئولان رونمایی شد.

این مخترع ۱۷ سال سن دارد ولی دوره‌های متعددی را در زمینه ساخت رباتیک دیده است و متخصص موتورهای دریایی است و در زمینه تعمیرات بالگرد نیز تخصص دارد و هم‌اکنون به تدریس رباتیک مشغول است.

البته این ایده‌ها باعث نشده است تا این مخترع، فضایی را برای فعالیت خود داشته باشد و با سختی فراوان بخش کوچکی از حیاط منزلشان را به کارگاه تبدیل کرده است.

روشنایی هوشمند، شستشوی خودکار و پخش قرآن

پورحیاوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برخی از ویژگی‌های سنگ قبر هوشمند اشاره کرد و بیان داشت: این سنگ قبر از شیشه پلاستیک ساخته شده است و دارای سیستم روشنایی، سیستم صوتی و سیستم شستشو است.

وی ادامه داد: این سنگ قبر زمانی که کسی کنار آن می‌نشیند به صورت هوشمند روشن می‌شود و عملیات شستشو را نیز به صورت خودکار انجام می‌دهد.

این مخترع بسیجی بوشهری به دیگر ویژگی‌های این سنگ قبر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سیستم صوتی این سنگ قبر نیز هوشمند است و صدای صوت قرآن عبدالباسط و همچنین شروه پخش می‌کند.

وی در ارتباط با هزینه‌های ساخت هر سنگ قبر نیز بیان داشت: ۲ میلیون تومان برای ساخت یک سنگ قبر هوشمند هزینه می‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد تجاری شدن این سنگ قبر باشیم.

لزوم حمایت مسئولان از استعدادهای جوان

مسئول ستاد نماز جمعه استان بوشهر نیز در حاشیه این آئین در گفت‌گو با خبرنگار فارس با تاکید بر لزوم حمایت از مخترعین جوان، اظهار داشت: امروز و در اینجا مشاهده کردیم که این مخترع در فضایی بسیار کوچک مشغول انحام دادن کارهای بزرگی است.

حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله رکنی اضافه کرد: همه نهادهای مسئول که در این زمینه می‌توانند کمکی داشته باشند باید این استعدادها را شناسایی کنند و حمایت لازم را از این افراد داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی پورحیاوی، افزود: وی از خانواده‌ای مذهبی است که دارای چندین مدرک آموزشی است و به علت کمبود فضا، بخشی از منزل خود را با کمترین امکانات به کارگاه تبدیل کرده است.

مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر اضافه کرد: چنین افرادی که انگیزه‌های بالایی دارند، باید فضای مناسب را نیز در اختیار داشته باشند و این افراد که سرمایه نظام هستند باید حمایت شوند.

به گزارش فارس، در این آئین حجت‌الاسلام علی ولایتی مسئول طرح هجرت استان بوشهر، حجت‌الاسلام فکوری مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر، حجت‌الاسلام نعمت‌الله رکنی مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر، عبدالرضا دشتی فرمانده سپاه بوشهر، داوود نوشادی مسئول بسیج رسانه شهرستان بوشهر و تعدادی از مسئولان حضور داشتند.

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...