نسخه چاپی

خونین‌ترین فیلم تاریخ سینما +عكس

عکس خبري -خونين‌ترين فيلم تاريخ سينما +عکس

فیلم «روانی» ساخته‌ی معروف «آلفرد هیچكاك» عنوان خونین‌ترین فیلم تاریخ سینما را به دست آورد.

به گزارش ايسنا، نشريه‌ي سينمايي اسكرين در گزارشي به معرفي خونين‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما پرداخت كه با به تصوير كشيدن صحنه‌هاي خشونت‌آميز و خونين، تاثير زيادي بر هيجاني شدن فيلم داشته‌اند.

در اين فهرست فيلم «رواني»‌ساخته‌ي آلفرد هيچكاك در رتبه‌ي اول قرار گرفته است. «رواني» كه عنوان بهترين فيلم دهه 60 سينماي جهان را در اختيار دارد، يکي از ترسناک‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما است. اين فيلم در سال 1992 در فهرست ميراث فرهنگي آمريکا و در گنجينه شاهکارهاي سينمايي هاليوود قرار گرفت. اين فيلم محصول سال 1960 نامزد چهار جايزه اسکار از جمله بهترين کارگرداني بود که در جوايز سينمايي ادگار آلن پو بهترين فيلم جنايي شناخته شد و در جوايز گلدن گلوب جايزه بهترين بازيگر زن را براي «جانت لي» به همراه آورد.

164504_798.jpg



فيلم «MASH» به كارگرداني «رابرت آلتمن» محصول 1970 در رتبه‌ي دوم قرار دارد. اگرچه ديگر كارگردانان از قبول اين پروژه طفره رفتند، اما «آلتمن» آن را قبول كرد و توانست با همين فيلم جايزه‌ نخل طلاي جشنواره كن را در سال 1970 به‌دست آورد. اين اثر پرفروش‌ترين فيلم در كارنامه‌ي سينمايي آلتمن محسوب مي‌شود كه برنده‌ي جايزه‌ي اسكار بهترين فيلمنامه شد و در جوايز گلدن گلوب بهترين معرفي شد.
فيلم «راننده تاكسي» اثر معروف «مارتين اسكورسيزي» محصول 1976 در مكان بعدي نشريه‌ي اسكرين قرار گرفته است. اين فيلم با نقش‌آفريني «رابرت دنيرو» و «جودي فاستر» نامزد چهار جايزه اسکار بود که در جشنواره کن موفق به کسب نخل طلا شد و دنيرو با اين فيلم تا آستانه کسب جايزه‌ي‌ اسکار رفت.

۱۳۹۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...