نسخه چاپی

نصیحت ایهود باراك به آمریكا

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با بیان اینكه از بازداشت محمد مرسی و عزل وی از قدرت خوشحال شده است، گفت كه آمریكا در حال حاضر علنا از عبدالفتاح سیسی انتقاد نكند.

به گزارش نما، خبرگزاری فلسطینی سما نوشت: ایهود باراک، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سخنان خود در موسسه سیاست‌های خاور نزدیک در واشنگتن اظهار کرد: آمریکا باید از برخی موارد مربوط به ارزش‌های دفاع از آزادی و دموکراسی صرف‌نظر کند تا از این طریق از منافع خود محافظت کند.

این مقام رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: پس از اینکه ارتش مصر در ماه ژوئن گذشته در مصر وارد عمل شده و محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور را بازداشت کرد و حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مخلوع مصر را از زندان خارج کرد من احساس خوشحالی کردم.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش در حال حاضر این است که مصر به عنوان یکی از پایه‌های اصلی در خاورمیانه بماند، گفت: عبدالفتاح سیسی،‌ وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور می‌تواند این هدف را محقق سازد.

ایهود باراک از آمریکایی خواست تا صبر پیشه کرده و با سیسی تعامل داشته باشند و هر گونه نقطه‌نظراتی را به صورت غیرعلنی مطرح کنند و هر گونه اختلافات با وی را تا زمان تصدی پست ریاست‌جمهوری مطرح نکنند.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بازگشت خود به عرصه سیاست و رقابت برای تصدی پست نخست‌وزیری را بعید ندانست.

وی با بیان اینکه تشکیل کشور فلسطین برای آینده رژیم صهیونیستی یک امری ضروری است، تاکید کرد: پس از تلاش‌های بسیار اسرائیل برای موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین مسئولیت بخش عمده شکست مذاکرات را بر عهده دارد.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...