نسخه چاپی

شیرها در قشم سوژه شدند

عکس خبري - شيرها در قشم سوژه شدند

هفته گذشته عكس هایی از شیرهای سیرك قشم در فضای مجازی منتشر شد كه این درندگان را به صورت تلنبار شده در یك قفس نشان می داد كه مدیركل حفاظت از محیط زیست هرمزگان می گوید سوژه شدن این شیرها كار خود صاحبان سیرك بوده است.

به گزارش نما، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان،شنبه در یک نشست خبری در بندرعباس گفت:عکس هایی که ازنگهداری 30 شیر سیرک قشم دریک قفس منتشرشده با هماهنگی قبلی وهدف داربوده است وهدف هم وارد کردن فشاربه مسوولان برای صدور مجوز خروج این جانوران است.

مجید وفادار افزود:براساس قانون،هنگام نقل و انتقال حیوانات سیرک باید گواهی سلامت را دامپزشکی استان صادر کند که انجام این کار مستلزم پرداخت هزینه آزمایش ها و دیگرهزینه های قانونی است که صاحبان سیرک برپاشده در قشم از پرداخت این هزینه ها خودداری کرده اند.

وی ادامه داد:هنگام ورود این سیرک به جزیره قشم نیز حیوانات فاقد گواهی سلامت از مبداء(استان فارس )بودند که گمرک لافت قشم به دلیل عدم نظارت بر این موضوع ،اخطار گرفته است.

وفادار اضافه کرد:با توجه به مسائل یاد شده سیزدهم اسفندماه سال گذشته (1392)به محیط زیست قشم اعلام شدکه برپایی این سیرک مجاز نیست اما باید توجه داشت که سازمان منطقه آزاد قشم نیز دارای یک بخش جداگانه محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان :24اسفند سال گذشته (1392) نیز سازمان محیط زیست به مدیر سیرک اخطار داد که حداکثر در مدت 72ساعت نسبت به گرفتن مجوز اقدام کند که به این اخطار نیز توجه نشد.

وفادار گفت:مدیر سیرک قصد رفتن به استان البرز را داشته که به دلیل نداشتن مجوز سلامت دامپزشکی اجازه حرکت به سیرک او داده نشد و به نظر می رسد قراردادن 30شیر در یک قفس و سپس انتشار عکس های آنها ،در یک شرایط ساختگی و هدف دار برای گرفتن مجوز حرکت بوده است.

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...