نسخه چاپی

گوانتاناموی جدید در راه است!

عکس خبري -گوانتاناموي جديد در راه است!

كنگره آمریكا بودجه‌ای 70 میلیون دلاری برای ساخت یك زندان مخفی جدید در گوانتانامو اختصاص داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نقل از پرس‌تی‌وی، کنگره آمریکا 69 میلیون دلار برای ساخت یک زندان مخفی جدید در گوانتانامو اختصاص داد.

هدف اصلی از ساخت این زندان، تغییر مکان زندانیان کمپ7 که ساختمانی قدیمی دارد،‌ است. گفته می‌شود در کمپ7 مجرمان سازمان سیا نگهداری می‌شوند، از جمله 6 مرد که در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

از جمله این زندانیان خالد شیخ محمد و چهار نفر از همکارانش هستند که به جرم دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر بازداشت شده‌اند.

گفته می‌شود مسئولین ارتش آمریکا برای ساخت این زندان مبلغ 93 میلیون دلار درخواست کرده‌ بودند. برنامه ساخت یک زندان جدید در گوانتانامو سال‌هاست که مطرح شده است اما تاکنون بودجه‌ای به آن اختصاص داده نشده بود.

به گفته یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا، "بیش از یک سال پیش از کنگره درخواست کردیم بودجه ساخت یک مجموعه بزرگ را در گوانتانامو در نظر بگیرد. کمپ7 و برخی دیگر از زندان‌ها بسیار فرسوده شده‌اند و ما به زندان‌های جدید و مجهزتری نیاز داریم."

تصویب ساخت این زندان مخفی در حالی اتفاق افتاده است که باراک اوباما در سال 2009 متعهد شد تمام زندان‌های گوانتانامو را ظرف مدت یک سال تعطیل کند.

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...