نسخه چاپی

مرد ورشكسته در دام وكیل و پلیس قلابی در دبی

دو مرد كه در نقش وكیل و پلیس قلابی، مردی را فریب داده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و یكی از آنها دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از جام جم، دو مرد که در نقش وکیل و پلیس قلابی، مردی را فریب داده و با کلاهبرداری 50 میلیون تومانی و به دست آوردن اسناد آپارتمان‌های وی در دبی قصد فروش آن را داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شد.



چندی پیش مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از وکیل قلابی و همدستش به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: در کار های تجاری در دبی فعالیت داشتم تا این که چند ماه پیش ورشکسته شدم و تصمیم گرفتم به ایران باز گردم و از یک وکیل بخواهم به کارهایم رسیدگی کند و با فروش آپارتمان هایم در دبی، بتوانم بدهی هایم را پرداخت کنم.



وی اضافه کرد: در بازگشت به کشور با مردی آشنا شدم که ادعا می کرد وکیل بین المللی است و با شیخ دبی نیز دوست است و می تواند مشکلات حقوقی مرا را حل کند. چند مرتبه با هم ملاقات کردیم و اعتمادم به وی جلب شد. او مرا با مردی آشنا کرد که ادعا می کرد پلیس دبی است و می توانم به کمک وی شریکم را که باعث ورشکستگی ام شده دستگیر کند.



شاکی گفت: پس ملاقات با این افراد اعتمادم به آنها جلب شد و بیش از 50 میلیون تومان و سند آپارتمان هایم در دبی را در اختیار آنها قرار دادم.



وی اضافه کرد: چند هفته بعد مرد وکیل و دوستش که خود را پلیس دبی معرفی می کرد، با من تماس گرفتند و ادعا کردند پس از ملاقات با شیخ دبی توانسته اند مشکل مرا حل کنند و بزودی آپارتمان ها را می فروشند و با پرداخت بدهی هایم بقیه پول را به حسابم واریز می کنند و شرایطی را برایم فراهم کرده اند که دوباره به دبی بازگردم و فعالیت تجاری ام را از سر بگیرم.

اما هر چه منتظر شدم از آنها خبری نشد و تلفن آن دو مرد نیز خاموش بود. وقتی به دفتر آنها رفتم متوجه شدم آنها به مکان دیگری نقل مکان کرده اند و همسایه ها از آنها خبر ندارند. با تحقیق از اداره هایی که آن دو کار می کردند متوجه شدم اصلا آنها را نمی شناسند و عناوین آنها جعلی است.



با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات برای دستگیری دو متهم فراری آغاز شد تا این که چند روز پیش پلیس قلابی دبی دستگیر شد و با انتقال به مرکز پلیس در بازجویی اعتراف کرد که در فریب دادن شاکی با وکیل قلابی همدست بوده، اما خود نیز در دام همان مرد شیاد – وکیل قلابی – گرفتار شده است.



متهم افزود: او فقط بخش کمی از پول هایی را که از شاکی دریافت کرده اند به وی پرداخته و پس از آشنایی با مردی در دبی قرار است، آپارتمان های شاکی را فروخته و متواری شود.

متهم اضافه کرد: وکیل قلابی با این ترفند افراد بسیاری را به دام انداخته و من نیز در چند مورد از کلاهبرداری های کلان با او همدست بودم.

در پی این اعتراف، برای پلیس قلابی قرار قانونی صادر شد و تلاش برای دستگیری وکیل قلابی ادامه دارد.

۱۳۹۳/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...