نسخه چاپی

شهر میلیاردرهای جهان كجاست؟

تازه ترین فهرست منتشره از ثروتمندترین افراد ساكن در انگلیس نشان می دهد كه لندن پایتخت این كشور هم اكنون بیش از هر شهر دیگری در جهان، میلیاردر دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: تازه ترین فهرست منتشره از ثروتمندترین افراد ساکن در انگلیس نشان می دهد که لندن پایتخت این کشور هم اکنون بیش از هر شهر دیگری در جهان، میلیاردر دارد.

نشریه ˈساندی تایمزˈ که همه ساله در این ایام آخرین فهرست میلیاردرهای انگلیس را منتشر می کند، در شماره یکشنبه خود نوشت: لندن در حاضر 72 میلیاردر دارد که از این نظر در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پس از لندن، شهر مسکو با فاصله زیاد و با 48 میلیاردر در رتبه دوم قرار گرفته است.

این نشریه انگلیسی افزود: برای اولین بار در سال جاری تعداد میلیاردرهایی که در انگلیس زندگی می کنند از مرز 100 نفر عبور کرده و این کشور هم اکنون به نسبت جمعیت خود، بیشترین میلیاردر را در میان کشورهای جهان دارا است.

بسیاری از ثروتمندان ساکن انگلیس، سرمایه دارانی از کشورهای دیگر هستند.

به نوشته ˈساندی تایمزˈ در حال حاضر 104 میلیاردر در انگلیس زندگی می کنند که مجموع ثروت شان بیش از 301 میلیارد پوند برآورد می شود. تعداد میلیاردرهای انگلیس در سال 2013 میلادی 88 نفر بود.

در فهرست جدید ثروتمندترین افراد ساکن انگلیس، دو برادر هندی الاصل به نام های ˈسری هیندوجاˈ و ˈگوپی هیندوجاˈ با حدود 12 میلیارد پوند دارایی در صدر قرار گرفته اند. ˈعلیشیر عثمان افˈ تاجر روسی و یکی از سهامداران اصلی باشگاه آرسنال لندن نیز با 10 میلیارد و 650 میلیون پوند در رتبه دوم قرار دارد. وی در سال گذشته صدر جدول را به خود اختصاص داده بود.

ˈلاکشمی میتالˈ دیگر ثروتمند هندی الاصل نیز با 10 میلیارد و 250 میلیون پوند در رده سوم ثروتمندترین افراد ساکن انگلیس قرار گرفته است.

ˈرومن ابراموویچˈ دیگر میلیاردر روسی و مالک باشگاه ˈچلسیˈ لندن نیز امسال با هشت میلیارد و 500 میلیون پوند ثروت در رده نهم جدول میلیاردرهای انگلیس قرار گرفته است. وی سال گذشته رده پنجم را به خود اختصاص داده بود.

۱۳۹۳/۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...