نسخه چاپی

افزایش 4 برابری پروازهای ایران به عتبات

در حال حاضر هشت شركت هواپیمایی ایرانی(ایران ایر، ماهان، زاگرس، معراج قشم ایر آتا كاسپین و تابان) به فرودگاههای نجف، بغداد، سلیمانیه، اربیل و بصره پرواز برقرار كرده اند.

به گزارش نما ، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نوشت: مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از رشد چهار برابری تعداد پروازهای برنامه ای ایران به عتبات عالیات طی سه سال گذشته خبر داد.

مراد اسماعیلی اظهار داشت: بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده فی مابین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و عراق، تعداد پروازهای برنامه ای شرکت های هواپیمایی ایرانی به کشور عراق در مسیرهای بغداد و نجف طی سه سال گذشته از 16 به 63 پرواز در هفته افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین مازاد بر پروازهای عتبات عالیات در مجموع 21 پرواز هفتگی، به فرودگاههای سلیمانیه، اربیل و بصره به آمار پروازهای ایران به کشور عراق اضافه شده است.

اسماعیلی گفت: حاصل تفاهمات سازمان هواپیمایی کشوری، که در سال 90 در راستای تسهیل و تسریع زائران عتبات بویژه کربلای معلی صورت گرفت افزایش ظرفیت و برقراری پرواز در مسیرهای مختلف ایران به عراق به صورت رفت و برگشت را در پی داشت به گونه ای که هم اکنون به صورت برنامه ای و فوق العاده تعداد پروازها در هفته به 140 پرواز افزایش یافته است.

مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکت ها و موسسات هوانوردی افزود: در حال حاضر هشت شرکت هواپیمایی ایرانی(ایران ایر، ماهان، زاگرس، معراج قشم ایر آتا کاسپین و تابان) به فرودگاههای نجف، بغداد، سلیمانیه، اربیل و بصره پرواز برقرار کرده اند.

وی با بیان این که براساس توافقات صورت گرفته سقف پرواز بین فرودگاههای دو کشور عراق 84 پرواز در هفته است، افزود: از آنجا که افزایش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات بیش از توافقات صورت گرفته است، به همین منظور سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد طی مذاکرات و نشست های مشترک با طرف عراقی، افزایش پروازها به ویژه پرواز به عتبات عالیات را در اولویت قرار دهد.

۱۳۹۳/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...