نسخه چاپی

تذكر 15 نماینده به وزیر علوم درباره بلاتكلیفی بورسیه دكترا 3000 نفر

تعدادی از نمایندگان مجلس طی تذكری به وزیر كشور خواستار توجه جدی دولت نسبت به مقوله حجاب و عفاف شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز (دوشنبه) از سوی هیأت ‌رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است:

سعدون‌زاده نماینده آبادان به وزیر کشور در خصوص ضرورت رسیدگی عاجل به رفع مشکل دریابانی آبادان تذکر داد.

۴۰ نفر از نمایندگان به وزیر کشور در خصوص بررسی علل تعلل فرماندار بروجرد و استاندار لرستان نسبت به عدم تأمین امنیت برگزاری مراسم تبیین اندیشه‌های امام (ره) در دانشگاه بروجرد که منجر به عدم حضور حسن خمینی شد، تذکر دادند.

۲۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور در خصوص توجه به فرهنگ حجاب و عفاف و برخورد با کسانی که سعی کردند در روز ملی عفاف و حجاب تجمع مردمی تشکیل نشود، تذکر دادند.

۱۵ نفر از نمایندگان مجلس به وزیر علوم در خصوص اقدام غیرمنطقی و سیاسی و بلاتکلیفی بورسیه قانونی دوره دکترا که قریب به ۳ هزار نفر بوده‌اند و زمینه‌سازی برای لغو آن را فراهم کرده است، تذکر دادند.

جعفرپور نماینده لارستان به وزیر اطلاعات در خصوص تمرکز توان بر مسائل مهم و کلان ملی و عدم ورود در موضوعات مناقشه‌برانگیز منطقه‌ای و محلی و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توجه به تداوم و بلاتکلیفی در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و عوارض منفی آن و تسریع و تعیین تکلیف به صورت مناسب و درخور شأن استان در سال فرهنگ تذکر داد.

فیروزی نماینده فیروزآباد به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم پیگیری صادرات و فروش محصولات سیفی‌جات هندوانه، گوجه فرنگی، خیار سبز و غیره کشاورزان شهرستان‌های حوزه انتخابیه به طور عاجل و قبل از خسارت رسیدن به آنها تذکر داد.

قادری و صادقی نمایندگان شیراز به وزیر نیرو در خصوص تسریع در شروع طرح آبرسانی به روستاهای بخش زرقان از سد دورودزن تذکر دادند.

جلیلیان نماینده اسلام‌آباد غرب به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم توجه به حقوق و مزایای معلمان با توجه به شأن و جایگاه آنها تذکر داد.

ندیمی نماینده لاهیجان به وزیر علوم در خصوص جلوگیری از مداخلات رئیس منطقه گیلان دانشگاه آزاد و عدم به کارگیری نیروهای بومی استان گیلان در انتصابات و به رئیس‌ جمهور در خصوص نظارت بر عزل و نصب‌های دانشگاه آزاد و نادیده گرفتن نیروهای بومی و اصرار بر رشته‌های خاص در انتصاب تذکر داد.

باقری بنابی نماینده بناب به وزیر دادگستری درخصوص علت عدم رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری درباره پرداخت حقوق کارکنان قوه قضائیه تذکر داد.

رجایی نماینده گناباد به وزیر صنعت درخصوص تسریع در پرداخت یارانه شیر در استان خراسان رضوی و پرداخت مستقیم یارانه به دامدار و حذف واسطه تذکر داد.

نیازآذری و ناصری نمایندگان بابل به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در مطالبه احداث راه‌آهن سواد کوه شمالی به بابل تذکر دادند.

محمدی نماینده قزوین به وزیر تعاون در خصوص ضرورت اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع مصوب سال ۸۵ و بازنشستگی پیش از موعد در کارهای سخت و زیان‌آور توسط سازمان تأمین اجتماعی و به وزیر صنعت در خصوص جلوگیری از تبدیل وضعیت بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از قرارداد کار معین به شرکتی تذکر داد.

شریعتی‌نژاد نماینده تنکابن به وزیر علوم در خصوص علت عدم وجود مرکز آموزش عالی دوستی متعلق به آن وزارتخانه در سه شهرستان غربی استان مازندران و جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر تذکر داد.

صلاحی نماینده تفرش به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تکمیل هر چه سریع‌تر مرکز فرهنگی هنری علامه سید جلال آشتیانی شهرستان آشتیان، به وزیر نیرو در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز مجتمع آبرسانی شهرستان تفرش و آشتیان و تأمین اعتبار برای جابه‌جایی تیرهای برق شهر فسنجین فراهان، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده کندرود به تفرش و به وزیر بهداشت در خصوص اقدام عاجل برای تأمین پرستار مورد نیاز بخش سی‌سی‌یوی بیمارستان آشتیان و تفرش تذکر داد.

فیروزی نماینده نطنز به وزیر نیرو در خصوص لزوم تسریع در ساماندهی برداشت بی‌رویه آب کشاورزی در شهرستان نطنز تذکر داد.

لاهوتی و ندیمی نمایندگان لنگرود و لاهیجان به وزیر علوم در خصوص انتصابات‌ اخیر غیراستانی ضعیف در واحدهای دانشگاه آزاد استان گیلان تذکر دادند.

دهدشتی نماینده آبادان به وزیر نیرو در خصوص بی‌تفاوتی مسئولان آبفای خوزستان به ویژه هزینه‌کردهای اوراق‌های مشارکت فاضلاب استان خوزستان تذکر داد.

حسینی نماینده قزوین به وزیر نیرو در خصوص استفاده از پسآب تصفیه‌خانه قدیم آباد قزوین و شهر صنعتی البرز در تولید برخی از محصولات مانند علوفه و درختکاری و به وزیر نیرو درخصوص تعیین تکلیف فوری آب شرب شهرک ۴۰۰ هزار نفری مهرگان و شهر آبیک تذکر داد.

۱۳۹۳/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...