نسخه چاپی

آب پاكی نظام وظیفه روی دست مشمولان

البته سقف خدمت سربازی برای مناطق مختلف عملیاتی نیز متفاوت است و بر اساس قانون تمام مشمولان پس از مشخص شدن مكان سربازی و داشتن شرایط لازم، سقف خدمتی شان مشخص خواهد شد.

به گزارش نما ؛ سردار «سیدحمید صدرالسادات» در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موضوع خرید خدمت سربازی را ندارد و تمام افراد مشمول سربازی باید به این خدمت مقدس بروند.

وی با بیان اینکه اکنون سقف خدمت ۲۱ ماه است، تصریح کرد: اما اگر فردی بخواهد از کسر خدمت استفاده کند با توجه به شرایطش می تواند از این قانون بهره ببرد که اطلاعات لازم در تمام زمینه های خدمت مقدس سربازی روی سایت اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: البته سقف خدمت سربازی برای مناطق مختلف عملیاتی نیز متفاوت است و بر اساس قانون تمام مشمولان پس از مشخص شدن مکان سربازی و داشتن شرایط لازم، سقف خدمتی شان مشخص خواهد شد.

* تمامی سربازان زمان ورود به خدمت سربازی بیمه می شوند

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی کشور گفت: تمامی سربازان زمان ورود به خدمت مقدس سربازی بیمه می شوند و از خدمات بیمه ای می توانند استفاده کنند.

سردار صدر السادات افزود: همچنین در صورتی که این افراد پس از پایان خدمت سربازی در اداره ای مشغول به کار شده و تحت پوشش بیمه قرار گیرند، مدت زمان خدمات سربازی آنان به عنوان سوابق بیمه ای برایشان محسوب می شود.

* تنها خانواده های تک فرزند بالای ۱۸ سال از قانون معافیت کفالت پدر بالای ۶۵ سال می توانند استفاده کنند

سردار صدر السادات افزود: تنها خانواده های تک فرزند بالای ۱۸ سال می توانند از قانون کفالت پدر بالای ۶۵ سن استفاده کنند در غیر این صورت باید براساس قانون، فرزندان به خدمت سربازی بروند.

وی تصریح کرد: خانواده هایی که دارای دو فرزند و پدر بالای ۶۵ سال نیز هستند، نمی توانند از این قانون بهره مند شوند به طوری که با وجود دو برادر امکان استفاده از معافیت کفالت پدر بالای ۶۵ سال را ندارند.

وی همچنین در مورد نوه ای که حضانتش با پدر و مادر بزرگشان است نیز گفت: در صورتی که این خانواده هیچ فرزندی نداشته باشند و پدر بزرگ نیز در قید حیات نباشد آن موقع می تواند از خدمت سربازی معاف شود.

وی در ادامه گفت: ورود به شرایط جدید برای هر جوانی ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد و سختی های خاص خودش را دارد، شاید به این دلیل است که برخی جوانان تمایل آنچنانی برای خدمت سربازی ندارند.

* ارائه خدمت بیشتر به مردم از وظایف اصلی ما است

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی کشور گفت: ارائه خدمت بهتر به مردم اما با سرعت و کیفیت بیشتر از جمله وظایف اصلی ما به شمار می رود که در این زمینه تلاش های جدی صورت گرفته است.

وی گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته به دلیل اقدامات و برنامه ریزی های لازم در حوزه الکترونیکی میزان مراجعات مردم به این سازمان کاهش یافته که همین امر باعث شده که مردم بتوانند اطلاعات خود را از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور دریافت کنند.

سردار صدرالسادات افزود: ما باید بتوانیم خدمات خودمان را گسترش دهیم تا مخاطبان ما که مشمولان نظام وظیفه هستند به شیوه ای بهتر و مطلوب تر از خدمات بهره مند شوند.

۱۳۹۳/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...