نسخه چاپی

هلاكت 40 داعشی در شرق فلوجه

پاكسازی 97 درصد از الرمادی در الانبار از تروریستها، هلاكت 40 عضو داعش در شرق فلوجه و تكذیب به كارگیری بمب های بزرگ غیر هدایت شونده موسوم به بشكه های انفجاری از سوی ارتش عراق از مهمترین اخبار امنیتی عراق محسوب می شود.

به گزارش نما ، مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع نوشت: یک منبع عراقی اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع ارتش عراق و اعضای گروهک داعش در نزدیکی پل الموظفین در شرق فلوجه به کشته شدن نوزده نفر و زخمی شدن بیست نفر دیگر انجامید.

این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود بیان کرد: بر اثر درگیری های ارتش عراق و داعش تعدادی از ادوات متعلق به داعش منهدم شد.

از سوی دیگر رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: داعش در فلوجه پس از سیطره ارتش بر برخی مناطق در حال زوال است. داعش روحیه خود را از دست داده است و این به سبب حملات پیشگیرانه نیروهای امنیتی در اطراف فلوجه برای پاکسازی مناطق آن از لوث تروریستهاست.

وی بیان کرد: تروریستهای داعش به دنبال فرار از فلوجه که همه مبادی آن بسته شده است هستند. تروریست ها در فلوجه به محاصره درآمده اند و ظرف روزهای آینده فلوجه پاکسازی خواهد شد.

فلیح اعلام کرد: نیروهای امنیتی مهارت و طرح نظامی موفقی برای پاکسازی الرمادی در اختیار دارند به ویژه که داعش در هم شکسته است و در آستانه نابودی قرار دارد. در عملیات ارتش عراق مناطق الفلاحات، الحلابسه، آلبو علوان در غرب فلوجه، منطقه النعیمیه، العامریه در جنوب، السجر در شمال تحت کنترل ارتش عراق است.

از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین بیان کرد: انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی مرکز ایست بازرسی در بیجی سبب کشته شدن دو نظامی و دو غیر نظامی و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

در انفجار بمب در منطقه المحمودیه در بغداد نیز دو نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. در حمله افراد مسلح در منطقه الیوسفیه در جنوب بغداد یک وکیل عراقی کشته شد.

از سوی دیگر علی الموسوی مشاور نوری المالکی نخست وزیر عراق اعلام کرد: برخی رسانه های مغرض در راستای تخریب وجهه نیروهای عراقی علیه تروریسم داخلی و بین المللی موضوع بشکه های انفجاری را مطرح می کنند و ارتش عراق بمبهای بزرگ غیر هدایت شونده(بشکه های انفجاری) را تکذیب کرده است زیرا در حالی که ارتش عراق تروریست ها را به زانو درآورده است نیازی ندارد که این بمبها را به کار گیرد. ارتش عراق می کوشد که مناطق غیر نظامی را هدف قرار ندهد و تروریست ها را به خارج از مناطق مسکونی بکشاند و در آنجا آنها را هدف قرار دهد.

وی از جامعه جهانی خواست که اقدام فوری برای تحت فشار قرار دادن و محاصره این جنایتکاران و توقف جنایات آنها شامل قطع آب، بمبگذاری منازل و مناطق مسکونی، ارتکاب جنایت کشتار جمعی انجام دهند. نیروهای ارتش عراق عملیات نظامی گسترده ای با حمایت نیروی هوایی برای پاکسازی فلوجه از لوث داعش انجام دهد.

بر اثر انفجار بمب در مسیر گشتی نیروهای عراقی در هنگام عبور از منطقه جرف الصخر در شمال بابل یک نظامی عراقی کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

احمد الذیابی استاندار الانبار نیز از پاکسازی 97 درصد از مناطق الرمادی از لوث تروریستهای تکفیری خبر داد.

۱۳۹۳/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...