نسخه چاپی

انتقاد شدید رسایی از فدراسیون فوتبال

گزارش نهایی بنا به دلایلی بعد از بازی‌های جام جهانی ارائه می‌شود. ما نمی‌خواهیم در آستانه حضور تیم ایران در جام جهانی ارائه گزارش كمیسیون حاشیه‌ای برای فوتبال كشور درست كند و بهانه به دست بهانه جویان بدهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مسئول پیگیری پرونده فساد فوتبال در مجلس گفت: فدراسیون فوتبال که ریشه بسیاری از مفاسد در داخل زمین بازی به آنجا برمی‌گردد، تلاش می‌کند با جواب‌های مبهم و بی ارتباط خود، روند رسیدگی به پرونده را دچار مشکل کند.

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل ٩٠ خانه ملت در خصوص نتایج رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال، گفت: این پرونده بخش زیادی از مراحل رسیدگی را با بکار گیری کارشناسان خبره طی کرده ولی همچنان بخش‌هایی از آن در کمیسیون اصل ٩٠ در حال رسیدگی است.

مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت: تاکنون بیش از ٤٠ تن از مسئولان مختلف فدارسیون، مربیان، بازیکنان و عناصر مرتبط به فوتبال از جمله اصحاب رسانه به کمیسیون اصل ٩٠ دعوت شده‌اند و با برخی از آنها به عنوان مطلع و برخی دیگر به عنوان کسانی که باید پاسخگوی مواردی باشند، صحبت شده است.

رسایی در خصوص دلایل رسانه‌ای نشدن جزئیات بررسی پرونده فساد در فوتبال، گفت: درخواست کمیسیون از همه مدعوین این بوده است که از رسانه‌ای کردن این جلسات خودداری کنند. در خصوص نتیجه این بررسی‌ها هم باید منتظر گزارش نهایی ماند اما تا همین جا نیز برخی از تأثیرات گزارش به شکل اصلاحی خودش را نشان داده است.

وی در خصوص ارائه گزارش نهایی گفت: گزارش نهایی بنا به دلایلی بعد از بازی‌های جام جهانی ارائه می‌شود. ما نمی‌خواهیم در آستانه حضور تیم ایران در جام جهانی ارائه گزارش کمیسیون حاشیه‌ای برای فوتبال کشور درست کند و بهانه به دست بهانه جویان بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص همکاری نهادهای مختلف برای رسیدگی به این پرونده گفت: برخی از نهادها ازجمله وزارت ورزش یا نهادهای نظارتی همکاری خوبی داشته‌اند اما فدارسیون فوتبال که ریشه بسیاری از مفاسد در داخل زمین بازی به آنجا برمی‌گردد تلاش می‌کند با جواب‌های مبهم و بی ارتباط خود، روند رسیدگی به پرونده را دچار مشکل کند.

رسایی همچنین تصریح کرد: متاسفانه مصادیق روشن و واضح فساد در فوتبال را که بچه‌ها هم در کوچه و خیابان می‌بینند، فدراسیون فوتبال نمی‌بیند و اساسا از نظر مسئولان این فدارسیون فسادی وجود ندارد.

وی در خصوص حواشی سفر جام جهانی از جمله بردن هنرپیشه‌ها برای جام جهانی، گفت: ما لیست کسانی که قرار است برای این سفر اعزام شوند را از فدارسیون خواسته‌ایم اما تاکنون از ارائه این لیست خودداری شده است. مسلم است که هزینه اعزام هنرپیشه ها یا چهره‌های سیاسی از جمله نمایندگان مجلس به جام جهانی از جیب فوتبال کشور تخلف است.

عضو کمیسیون اصل ٩٠ در خصوص لغو شدن این برنامه توسط فدارسیون، گفت: اعزام هنرپیشه ها لغو نشده بلکه دنبال اسپانسر برای آن هستند اما اینکه هنرپیشه‌ها چه کمکی می‌توانند به بازی تیم ما کنند یا چه کمکی به انتقال فرهنگ کشور ما کنند، موضوعی است که متولیان این مسئله باید پاسخ دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش برخی از نمایندگان برای حضور در این سفر، گفت: بنده فقط نام چند نفر را شنیده‌ام اما بدیهی است که اعزام نمایندگان یا مسئولان دیگر هم از بودجه فوتبال برای این کار غلط و اعزام آنها بواسطه اسپانسرها نیز از جمله مصادیقی است که در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان قابل پیگیری است.

رسایی در خصوص برنامه‌های ستادی که برای شرکت در جام جهانی تشکیل شده، گفت: از ریز برنامه‌های این ستاد در فدارسیون اطلاعی ندارم اما بر اساس پیگیری‌ای که کردم و گزارش‌های دریافتی، این ستاد از مقابله با تحرکات ضدانقلاب و منافقین که معمولا در برنامه‌های بین المللی مانند جام جهانی تلاش می‌کنند تا از ابزار جنگ روانی علیه کشورمان بهره ببرند، غفلت دارد.

عضو کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کمیسیون این موضوع را به نهادهای ذی صلاح تذکر داده و چنانچه برای مقابله با این تلاش‌ها برنامه ریزی نشود، می تواند تبعات سیاسی، فرهنگی و حتی ورزشی به دنبال داشته باشد مثل مسابقات قبل که منافقین در بازی با آمریکا با حضور در استادیوم و شعارهای جهت دار، تلاش می‌کردند تا روحیه بازیکنان ایران را تخریب کنند. طبیعی است که باید برای مقابله با این نوع تحرکات برنامه ریزی کرد.

۱۳۹۳/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...