نسخه چاپی

حزب الله امریكا و اسرائیل را به گسترش ناآرامی در سوریه متهم كرد

عکس خبري -حزب الله امريکا و اسرائيل را به گسترش ناآرامي در سوريه متهم کرد

به گزارش پرس تی‌وی، دبیر كل حزب الله لبنان می‌گوید امریكا، اسرائیل و برخی كشورهای عربی بعلاوه القاعده، در پی سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه هستند.


سيد حسن نصرالله روز پنج شنبه (۲۷ بهمن) در سخنراني تلويزيوني در بيروت به مناسبت چهارمين سالگرد ترور عماد مغنيه از فرماندهان نظامي حزب الله گفت: "اعراب، غرب، امريکا و اسرائيل تاکيد دارند هيچ راه حلي جز سرنگوني دولت سوريه، باقي نمانده است."

وي افزود: "هر گونه راه حل جايگزين در سوريه براي اسرائيل نيز بهتر است، زيرا مخالفان از سوي امريکا و اعراب حمايت مي شوند... اسرائيل معتقد است روي کار آمدن هر دولتي به جاي بشار اسد، بهتر است."

وي خاطر نشان کرد مقامات سوريه مي‌دانند که اصلاحات مورد نياز است و آن‌ها در راه تغييرات اساسي گام بر داشته‌اند.

نصرالله همچنين امريکا را به تلاش براي سرنگوني دولت سوريه و تمسخر اصلاحات دولت بشار اسد متهم کرد.

وي با انتقاد از موضع خصمانه برخي کشورهاي عربي عليه دمشق گفت: "زماني که به دولت‌هاي عربي مي‌گوييم با سوريه درباره راه حل سياسي مذاکره کنيد، مي‌گويند که زماني براي اين کار نيست. چگونه زمان مذاکره با يک کشور عربي را نداريد، ولي با اسرائيلي‌ها مذاکره مي‌کنيد؟"

نصرالله همچنين ائتلاف ۱۴ مارس لبنان را به تحريک درگيري‌ها در سوريه متهم و اقدام اين گروه در ارسال سلاح به سوريه را محکوم کرد.

دبير کل حزب الله لبنان همچنين خاطر نشان کرد رئيس جمهور سوريه هرگز در برابر خواسته‌هاي امريکا و اسرائيل تسليم نخواهد شد.

نصرالله با اشاره به نقش اسرائيل در منطقه گفت: "ما بايد بر موضع اسرائيل در حوادث امروز منطقه به ويژه در اتفاقات اخير در مصر، سوريه، فلسطين و لبنان نظارت کنيم."

وي بر روابط استراتژيک حزب الله با دمشق تاکيد و ابراز خوش بيني کرد: سوريه با وجود تبليغات گسترده رسانه‌اي غرب و دخالت‌هاي خارجي، بتواند اصلاحات اساسي را در کشور اجرايي کند.

۱۳۹۰/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...