نسخه چاپی

گرایش جوانان و بانوان به اعتیاد نگران كننده است

عکس خبري -گرايش جوانان و بانوان به اعتياد نگران کننده است

مدیر كل شهری و شورای استانداری گلستان گفت: افزایش اعتیاد در بین جوانان، قشر تحصیل كرده، بانوان و دختران جوان در چند سال گذشته جای نگرانی دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، عبدالرضا چراغعلی، عصر سه شنبه در بازدید از چند مرکز نگهداری ترک اعتیاد شهرستان گرگان، افزود: آمارها نشان می دهد که اعتیاد به مواد مخدر در بین قشر تحصیل کرده نسبت به 2 سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که مسئولین امر بخصوص افراد مسئول در حوزه های اجتماعی و فرهنگی چاره اندیشی کنند و با فوریت این مسئله را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: قانون در شرح وظایف شورا و شهرداران توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی را به صراحت اعلام کرده، از این رو توجه مسئولین مربوطه به این بخش یک ضرورت است.

چراغعلی بیان کرد: در بین تمام مشغله ای که مدیران شهری و روستایی دارند، به بحث اعتیاد و جوانانی که با این مشکل مواجه هستند، کم لطفی شده است از این رو درخواست می کنم از شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران استان تا این اولویت را مد نظر داشته باشند.

وی اظهار کرد: نیاز است در شهرداری و شورای هر شهرستان به جوانان، مرکز نگهداری ترک اعتیاد و کمپ هایی که دارای شناسنامه و مجوز از مراجع قانونی هستند، توجه و رسیدگی شود.

وی اعلام کرد: مطابق آمار غیر رسمی در شهر گرگان، بیش از 11 هزار نفر جوان در مراکز ترک اعتیاد به شکل زنجیره ای عضو هستند؛ این سازماندهی صورت گرفته یک فرصت است تا توجه ویژه ای به این جوانان شود.

مدیر کل شهری و شورای استانداری گلستان خاطر نشان کرد: بررسی شاخص های اجتماعی نشان می دهد که در چند سال گذشته میزان ابتلا و رواج اعتیاد به مواد صنعتی در بین جوانان رشد بسیار چشمگیری داشته است و گلستان نیز در مقایسه با سایر استانها در این زمینه از سطح متوسط بالاتر است.

وی افزود: در 2سال گذشته ابتلا بانوان و دختران جوان به اعتیاد افزایش داشته است و در قشر تحصیل کرده این آمار به 15 درصد افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه فراوانی قشر جوان در مراکز ترک اعتیاد بسیار چشمگیر شده، افزود: آلودگی محیط های شهری دوره پاک بودن افرادی که برای سم زدایی به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کرده اند را کوتاه می کند.

چراغعلی اذعان کرد: آلودگی محیط شهر در این خصوص سبب شده که تلاش مراکز ترک اعتیاد بی نتیجه بماند و افرادی که برای درمان به این مراکز مراجعه کردند به محض حضور در جامعه به راحتی آلوده مواد مخدر شوند.

مدیر کل شهری و شورای استانداری گلستان در خاتمه یادآور شد: وقت آن رسیده که ما مسئولین بابت غفلت هایی که طی سالهای گذشته در امور مختلف به خصوص مسائل اجتماعی و جوانان داشته ایم از مردم عذر خواهی کنیم؛ شبانه روز بابت فرصت هایی که از دست دادیم، تلاش کنیم.

۱۳۹۳/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...