نسخه چاپی

"طرح سوال از شهردار" به قالیباف ابلاغ شد

رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از ابلاغ نامه "طرح سوال از شهردار" تهران توسط رئیس شورا خبر داد و گفت: بر اساس این ابلاغیه، قالیباف برای پاسخ‌گویی در مورد عدم دعوت از روسای شش‌گانه شورای شهر در جلسات كمیته تخصیص اعتبار شهرداری، برای حضور در صحن شورا 10‌روز فرصت دارد.

رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران از ابلاغ نامه "طرح سوال از شهردار" تهران توسط رئيس شورا خبر داد و گفت: بر اساس اين ابلاغيه، قاليباف براي پاسخ‌گويي در مورد عدم دعوت از روساي شش‌گانه شوراي شهر در جلسات كميته تخصيص اعتبار شهرداري، براي حضور در صحن شورا 10‌روز فرصت دارد.
رحمت‌الله حافظي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، با اشاره به اينكه موضوع طرح سوال از شهردار تهران در قالب مكاتبه‌اي توسط رئيس شوراي شهر به شهردار ابلاغ شده است، گفت: به استناد ماده73 قانون شوراها از زمان طرح ابلاغ سوال، شهردار 10 روز فرصت دارد در يكي از جلسات علني و فوق‌العاده شوراي شهر حضور يابد و به سوال مطرح شده پاسخ دهد.
وي ادامه داد: اگر پاسخ شهردار در قبال سوال مطرح شده قانع‌كننده باشد، موضوع خاتمه مي‌يابد، در غير اين صورت فضاي جديدي ايجاد مي‌شود كه با امضاي حداقل 10 نفر از اعضاي شوراي شهر تهران به سمت استيضاح شهردار پيش مي‌رود.
رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه استيضاح شهردار تهران نيازمند امضاي 10 نفر از اعضاي اين شوراست، افزود: در نهايت در جلسه استيضاح شهردار موضوع به راي گذاشته مي‌شود كه اگر در مرحله نهايي 21 نفر از اعضا به استيضاح راي دهند، يكي از معاونان شهردار بنا بر تصميم شورا به عنوان سرپرست شهرداري تهران انتخاب مي‌شود و در صورتي كه كمتر از 21 نفر از اعضا به استيضاح راي دهند، شهردار طبق روال سابق فعاليت خود را ادامه مي‌دهد.
حافظي در پاسخ به اينكه در صورت عدم حضور قاليباف در صحن علني و غيرعلني شوراي شهر تهران طي فرصت 10 روزه قانوني چه اتفاقي خواهد افتاد، اظهار كرد: اين موضوع نيز به عنوان تمرد محسوب شده و روند كار به سمت استيضاح شهردار پيش خواهد رفت.

۱۳۹۳/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...