نسخه چاپی

رویای سرنگونی اسد به یاس مبدل شد

یك روزنامه مشهور آمریكایی نوشت، خروج شبه نظامیان مخالف دولت سوریه از شهر حمص شهری كه مشهور به پایتخت انقلاب بود قوی ترین نشانه از این مساله است كه رویای سرنگونی دولت بشار اسد محقق نشده است.

یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت، خروج شبه نظامیان مخالف دولت سوریه از شهر حمص شهری که مشهور به پایتخت انقلاب بود قوی ترین نشانه از این مساله است که رویای سرنگونی دولت بشار اسد محقق نشده است.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، یکی از رهبران شورشیان مخالف دولت سوریه درباره خروج نیروهای شبه نظامی از شهر حمص تاکید کرد: ما برای مدت زمان طولانی تحت محاصره بودیم. مردم حمص کم کم از فکر درباره انقلاب در سوریه منصرف شده بودند. آنها می خواهند زندگی کنند.

بر اساس این گزارش ، خروج شبه نظامیان سوریه از شهر حمص با میانجیگری سازمان ملل و ایران به پیروزی و دستاورد بزرگی برای دولت سوریه تبدیل شده است. این مساله نشان می دهد که رویای مخالفان دولت سوریه برای سرنگونی بشار اسد با شکست روبرو شده است.

اسد قصد دارد بار دیگر 3 ژوئن در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کند و به نظر می رسد وی تنها کاندیدای واقعی انتخابات سوریه در شرایطی است که شبه نظامیان مخالف قدرت خود را در ماه های اخیر از دست داده و به شدت تضعیف شده اند.

هفته گذشته کاروان اتوبوس های حامل شبه نظامیان سوری شهر حمص را ترک کردند. پس از ماه ها درگیری و محاصره شبه نظامیان مخالف دولت سوریه چاره ای جز عقب نشینی و در نهایت خروج از این شهر نداشته اند.

دبیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه اوکلاهما نیز در این باره تاکید کرد: شبه نظامیان سوری در وضعیت بدی هستند. آنها نمی توانند پیروز جنگ داخلی سوریه باشند. البته از سوی دیگر نیز شکست دادن شبه نظامیان توسط دولت سوریه کار سخت و دشواری است چرا که شبه نظامیان پول و اسلحه مورد نیاز خود را از کشورهای خارجی دریافت و تامین می کنند.

با سقوط حمص اکنون دولت سوریه کنترل حدود 50 درصد کشور را در اختیار دارد ولی هنوز زود است که بگوییم درگیری و ناآرامی در سوریه پایان یافته است. یکی از فعالان سیاسی سوریه که از حومه دمشق به لبنان گریخته است در این باره گفت: سیاست اوباما در قبال سوریه بی شک بدترین سیاست در سال های اخیر بوده است، سیاستی که در بلندمدت تاثیرات منفی و مخربی بر آمریکا و شهروندان سوری خواهد داشت.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز تاکید کرد: آمریکا به تقویت مخالفان میانه روی سوریه ادامه می دهد و علی رغم تحولات اخیر به تلاش های خود در داخل سوریه ادامه خواهد داد. آمریکا همچنین به ارسال کمک های غیر کشنده خود به مخالفان دولت سوریه ادامه می دهد.

شبه نظامیان سوری خواستار دریافت سلاح های سنگین از قدرت های غربی هستند تا قدرت خود را در برابر حملات نیروهای دولتی سوریه افزایش دهند. از آغاز جنگ داخلی سوریه در مارس 2011 میلادی تاکنون بیش از 150 هزار نفر جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند.

۱۳۹۳/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...