نسخه چاپی

عبداللهیان:دعوت‌نامه‌ای از عربستان دریافت نكرده‌ایم

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: دعوت كتبی از وزیر خارجه كشورمان برای سفر به عربستان سعودی هنوز دریافت نشده، اما برنامه دیدار وزرای خارجه دو كشور در دستور كار ماست.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، «حسین امیر عبداللهیان» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، با بیان این که ایران و عربستان دو کشور مهم در منطقه به شمار می روند، افزود: «ما از مذاکره و ملاقات برای کمک به حل مناقشات منطقه و رفع سوء تفاهمات و توسعه بیشتر مناسبات دو جانبه استقبال می کنیم.»

برخی رسانه ها پیش از این اعلام کرده بودند که «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان با ارسال دعوتنامه‌ای برای محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان از وی برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورده است.

بنابر اعلام رسانه ها سعود الفیصل، در یک نشست خبری گفته است که محمدجواد ظریف از عربستان دعوتی برای سفر به ریاض دریافت کرده، اما تاکنون پاسخی نداده است.

وزیر خارجه عربستان در سخنانش مشخص نکرد که ریاض چه زمانی این دعوت‌نامه را فرستاده است.

در همین حال جان کری، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری با همتای ایتالیایی‌اش گفت: واشنگتن از دعوت عربستان از وزیر خارجه ایران استقبال می‌کند.

کری در پاسخ به سوالی در همین زمینه گفت: «درباره دعوت عربستان از وزیر خارجه ایران باید بگویم که آمریکا نقشی در این دعوت نداشته است، اما خوشحال می‌شویم که ببینیم دوستان خوب ما، یعنی مقامات عربستان، وارد دیپلماسی شده‌اند.»

۱۳۹۳/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...