نسخه چاپی

چهارشنبه دشوارترین روزمذاكرات اتمی ایران

ادیو فرانسه گفت: مذاكرات امروز (چهارشنبه) و احتمالا روزهای بعدی از دشوارترین دور مذاكرات اتمی ایران و گروه 1+5 یك خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این رادیو در گزارشی به شرح زیر افزود: دور چهارم این مذاکرات امروز آغاز خواهد شد.

رادیو فرانسه ادامه داد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و تیم مذاکره کننده هسته ای این کشور برای شرکت در این مذاکرات در وین حضور دارند.

این رادیو به نقل از ناظران گزارش داد که مذاکرات فردا و احتمالا روزهای بعدی از دشوارترین دور مذاکرات اتمی خواهد بود که قرار است زمینه تهیه یک توافق نامه نهایی میان ایران و غرب بر سر برنامه اتمی تهران را فراهم کند.

با این حال سوزان رایس مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا گفته است در صورتی که آمریکا در دور جدید مذاکرات نسبت به ماهیت غیر نظامی برنامه اتمی ایران اطمینان حاصل نکند هیچ توافق نهایی صورت نخواهد گرفت.

در اظهارات مشابه لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: پاریس دور جدید مذاکرات هسته ای با تهران بسیار هوشیار خواهد بود.

او بار دیگر تاکید کرد فرانسه مخالف بهره مندی ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای نیست اما با دستیابی به سلاح اتمی مطلقا مخالف است.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرده است که دولت واشنگتن مایل نیست فرصت حل دیپلماتیک برنامه اتمی ایران را از دست بدهد هر چند برای حل این بحران به کلمات و اظهارت بسنده نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه همانند مقام های ایران دور جدید مذاکرات را دشوار و پیچیده توصیف کرده است.

وزیر امور خارجه ایران نیز پیش از عزیمت به وین گفته بود که بر سر 50 درصد موارد اختلاف میان دو طرف توافق صورت گرفته است اما اگر دو درصد از موارد اختلاف به قوت خود باقی بمانند توافق نهایی میان ایران و قدرت های جهانی صورت نخواهد گرفت.

۱۳۹۳/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...