نسخه چاپی

ادامه درگیریها در شرق اوكراین

توافق برای دریافت وام 1.3 میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا و ادامه درگیریها در شرق اوكراین از جمله تحولات این كشور به شمار می رود.

آسوشیتد پرس نوشت: با اشاره به کشته شدن 7 سرباز در پی حمله شبه‌ نظامیان در نزدیکی شهر کراماتورسک در شرق اوکراین گزارش داد که این مرگبارترین حادثه برای دولت در عملیات علیه جدایی طلبان در شرق این کشور بود.

وزارت دفاع اوکراین همچنین از منفجر شدن یک نفربر زرهی و کشته شدن والری بولوتف فرماندار خودخوانده لوهانسک در جریان درگیریها خبر داد که مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

خبر دیگر اینکه فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در دیدار با اولکساندر تورچینف رئیس جمهوری و آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین ضمن اعلام حمایت از تشکیل دولت انتقالی و غیر قابل قبول خواندن تجزیه اوکراین خواستار مذاکره دولت و شورشیان شد.

وزیر خارجه آلمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در روز 25 مه را "منشا تحولات مثبت بعدی" خواند و بر مذاکره میان طرفین برای حل بحران کنونی اوکراین تاکید کرد.

یاتسنیوک گفتگو با تمام طرفین حتی جدایی‌ طلبان شرق اوکراین را بهترین روش برای حل بحران کنونی دانست اما در عین حال از اظهار نظر درباره همه‌ پرسی پیوستن به روسیه و زمان تماس احتمالی با گروههای مختلف سیاسی اجتناب ورزید.

هدف از سفر وزیر خارجه آلمان به اوکراین یافتن راه حل دیپلماتیک برای حل مشکلات در شرق این کشور بیان شده است.

فرانک والتر اشتاین در واکنش به برگزاری همه پرسی استقلال در شرق اوکراین گفته است: ما نباید و نمی توانیم آن را به رسمیت بشناسیم و جدی بگیریم.

الجزیره همچنین از توافق آرسنی یاتسنیوک نخست‌ وزیر دولت موقت اوکراین و مقامات اتحادیه اروپا برای پرداخت وام 1.3 میلیارد یورویی به کی‌ یف به منظور پرداخت بدهی گازی به روسیه خبر داد.
منبع: مهر

۱۳۹۳/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...