نسخه چاپی

سیدرضا تقوی:

تشكل فراگیر اصولگرایی فعال می‌شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر كشور گفت: تشكیل مجموعه‌ای فراگیر با حضور تمام احزاب و گروه‌های اصولگرا در دستور كار است و انتخابات جز كوچكی از اهداف كلان ماست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در حاشیه همایش ولایتمداران استان فارس در شیراز اظهار داشت: این اقدام در راستای افزایش پویایی در گروه‌های اصولگرا و آسیب‌شناسی این جریان و بنابر رهنمودهای بزرگان اصولگرایی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی خطاب به برخی از گروه‌های اصولگرا افزود: لازم است تفکر اصولگرایی به مسئله حزبی اولویت داده شده و نگاه صفر و صدی در حوزه اصولگرایی کنار گذاشته شود.

تشکل فراگیر اصولگرایی فعال می‌شود/ تشکیل کمیته منتخب زیر نظر بزرگان اصولگراییتقوی ادامه داد: برای جلوگیری از تکرار برخی تجارب گذشته و بیان مسائل اختلاف‌انگیز، پیشنهاد شد منشور وحدتی با همفکری تمام اصولگرایان در رده‌های مختلف سرتاسر کشور تدوین شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه مواردی توسط کمیته‌ای منتخب آماده و به بزرگان اصولگرایی ارائه شد که هنوز روند حذف و تکمیل آن ادامه دارد.

برخورد باعطوفت با مردم در شمار بایدهای اصولگرایی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: التزام به ولایت فقیه و موازین اسلام، احترام به جایگاه روحانیت، ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گرایی و توجه به گروه‌های ضعیف از جمله مواردی هستند که در منشور اصولگرایی مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

مردمسالاری دینی، عدالت‌محوری و مبارزه با فساد، تاکید بر پیشرفت همه‌جانبه کشور، اداره امور بر اساس موازین اسلامی، عقلانیت و قانون‌مداری دیگر مواردی بود که تقوی در شمار بایدهای اصولگرایی به آن اشاره کرد.

وی همچنین ابراز داشت: احترام به آزادی‌های مشروع، حسن تدبیر و عطوفت با مردم، اعتقاد و التزام به تعامل و هماهنگی میان قوا در سایه رهنمودهای رهبری و دشمن‌شناسی از دیگر موارد لازم برای انتساب یک فرد یا گروه به عنوان اصولگرا است.

این مقام مسئول ادامه داد: استقلال‌طلبی ، استکبار‌ستیزی، موضع‌گیری صریح در برابر دشمنان و فتنه‌ها و تلاش برای وحدت امت اسلامی دیگر مواردی است که در منشور اصولگرایی به عنوان بایدهای این جبهه تبیین شده است.

رابطه‌سالاری، توهین و تحقیر؛ مصادیق خروج از دایره اصولگرایی

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه به بیان برخی از موارد سلبی ذکر شده در منشور پرداخت و گفت: نافرمانی صریح، ضمنی و پنهانی از تدابیر رهبری اصلی‌ترین مصداق خروج از دایره اصولگرایی است.

وی افزود: یک اصولگرا صادق است و وقتی می‌گوید مقلد و پیرو رهبری هستم در عمل نیز آن را نشان می‌دهد نه این که نام رهبری را ببرد و کارهای متناقض انجام دهد.

زیر سوال بردن ارزش‌های انقلاب، بی‌توجهی به سرمایه انسانی کارآمد و بکارگیری افراد فاقد تخصص و تعهد، عدم رعایت قوانین اخلاقی و توهین و تحقیر دیگر مواردی بود که وی به عنوان موارد «نباید» منشور اصولگرایی مورد اشاره قرار داد.

تقوی ادامه داد: خروج از خط امام بر اساس تبیین رهبری، عدم رعایت اصل عزت اسلامی و مصلحت کشور در ارتباط با دشمنان کشور، بی‌احتیاطی در مصرف بیت المال و ایجاد تعرض و تفرقه در جامعه و نیروهای وفادار به نظام نیز در شمار نبایدها مورد اشاره قرار گرفته است.

بی توجهی و نقض مقررات، تضعیف فعالیت جمعی و حرکت هماهنگ عمومی، بی‌تفاوتی نسبت به مفاسد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و عدم رعایت اصل تولی و تبری دیگر مواردی بود که وی ذیل همین عنوان به تشریح آن پرداخت.

تفکر اصولگرایی از هر حزب اصولگرا مهم‌تر است

وی در ادامه اظهار داشت: حرکت ما بر محور ولایت علوی و جهت‌گیری اجتماع ما نیز به سمت ولایت است.

تقوی ادامه داد: ما سرمایه‌ای گرانقیمت‌تر از ولایت نداریم و برگزاری جلسات بین اصولگرایان نیز در راستای تبیین همین موضوع است.

لزوم زمان‌شناسی و درس گرفتن از آینده برای ارتقای وضعیت حال و گذر به آینده، دیگر موضوعی بود که تقوی به آن اشاره کرد و گفت: ارزیابی و آسیب‌شناسی را باید از خود جمعی در حوزه اصولگرایی آغاز کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم و شروع فرایند عزل و نصب‌ها، لازم بود که نیروهای مخلص به نحوی گرد هم جمع شده و ضمن جلوگیری از خانه‌نشینی و هدر نرفتن انرژی‌ها، در تبیین شرایط کشور و حرکت به وضع مطلوب از آنان استفاده شود.

تقوی خاطرنشان کرد: پس از مطرح شدن موضوع در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، چندین جلسه با حضور چهره‌های اثرگذار اصولگرا برگزار شد.

وی تصریح کرد: برخی اصولگرایان در مورد این جلسات سخنان منفی در مورد گروه‌های دیگر مطرح و تعدادی نیز در نتایج کار تشکیک کردند اما این مسائل به تدریج حل شد و تشکیل این جلسات از به وجود آمدن بسیاری اختلافات در سطوح بالاتر جلوگیری کرد.

این مسئول با بیان این که در عالم سیاست خلق اصطلاح زمینه‌ساز خلق مفاهیم فکری و افق‌های نو در عرصه اندیشه است، گفت: مقام معظم رهبری خود در این زمینه پیشگام بوده و از این نظر هیچ رهبری در دنیا با ایشان برابری نمی‌کند.

تقوی افزود: با توجه به این موضوع مناسب است که در گام نخست برای این گردهمایی اصولگرایان، نامی دربرگیرنده به کار رود که ضمن بیان معانی مختلف، باعث طرد و نفی برخی گروه‌ها و افراد نشود.

این مسؤول در گفتگو با فارس یادآور شد: از سویی برخی اصولگرایان که با رای مردم به مدارج بالا دست یافته‌اند نباید خود را از سایر اصولگرایان منفک کنند و بهتر است که با پذیرش نظر بزرگان اصولگرایی، در ایجاد وحدت نقش ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تشکل ما برای مخالفت با دولت نیست و هدف آن افزایش نشاط و پویایی در مجموعه‌های اصولگرایی استت.

تقوی تأکید کرد: تفکر اصولگرایی علاقمندان بسیاری دارد و سپس افزود: نباید خدمات اصولگرایان در کشور نادیده گرفته شود.

وی با بیان این که هدف از تشکیل این مجموعه مباحث انتخاباتی نیست، گفت: انتخابات جز کوچکی از اهداف کلان ماست.

۱۳۹۳/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...