نسخه چاپی

كری سردار آزمون برای قوچان نژاد

مهاجم 19 ساله ملی‌پوش تیم فوتبال روبین كازان فصل خوبی را با این تیم به پایان رساند و نه تنها پدیده این تیم لقب گرفت بلكه از او به عنوان بهترین بازیكن جوان سال لیگ روسیه نام می‌برند.

سردار آزمون در دومین سال حضورش در عین جوانی آنقدر خوب و باتجربه بود که حتی خاص‌ترین تیم‌های جزیره چون آرسنال و لیورپول هم خواهان جذب او شدند و افتخاری دیگر برای فوتبال ایران رقم خورد، هرچند خودش معتقد است نباید عجولانه تصمیم بگیرد چرا که بازی در روسیه را بهتر از نیمکت‌نشینی احتمالی در تیم‌های بزرگ اروپا می‌داند.

آزمون پس از پایان حضورش در بازی‌های این فصل روبین کازان در آستانه پیوستن به اردوی تیم ملی ایران دراتریش، به سوالات مختلفی پیرامون عملکردش در این فصل از لیگ روسیه، شرایط جدیدی که در این کشور پیدا کرده است، پیشنهادات جدیدی که از تیم‌های انگلیسی دارد، حضور در جام جهانی برزیل، تیم امید، جوانان و... پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

** فصل خوبی را به پایان بردی، به ویژه اینکه در آخرین حضورت بهترین بازیکن میدان هم شدی، فکر می‌کنی مربیان روبین کازان پاسخ اعتمادشان را گرفتند؟

خدا را شکر در این فصل بازی‌های خوبی برای روبین کازان انجام دادم و تلاش می‌کردم پاسخ اعتماد مربیان تیم را بدهم. آخرین بازی هم خیلی خوب بود. از دقیقه 51 وارد زمین شدم که تا پایان بازی توانستم هم گل بزنم و هم یک پاس گل بدهم.

** آنقدر خوب بازی کردی که کارلوس کی‌روش هم متقاعد شد تا به تیم ملی دعوتت کند!

بله، واقعا! علاوه بر اینکه تمام تمرکزم روی بازی‌های روبین کازان بود اما تلاش زیادی هم کردم تا با درخشش در آنجا نظر کارلوس کی‌روش را هم جلب کنم. فکر می‌کنم او آخرین بازی من در روبین را هم دیده است و خیلی خوشحالم که برای حضور در جام جهانی به تیم ملی دعوت شدم.

** فکر می‌کنی پس از دومین سال حضور در لیگ روسیه که البته در فصل گذشته بیشتر برای روبین کازان بازی کردی، چقدر در فوتبال حرفه‌ای پیشرفت کردی؟

اتفاق خوب و بزرگی برای من بود. برایش خیلی زحمت کشیدم. پدر و مادرم دو حامی بسیار بزرگ برای من بودند و همه تلاش‌شان را کردند تا من یک سال با آرامش را در فوتبال روسیه سپری کنم. همین آرامش باعث کوشش بیشتر من و گرفتن نتیجه بهتر شد. در پایان هم اتفاق بزرگی برای من افتاد و پدیده و بهترین بازیکن جوان لیگ روسیه شدم.

** چطور شد که امسال توانستی در بازی‌های بیشتری بازی کنی؟

من تلاشم را کردم، چه فصل گذشته و چه این فصل میزان آمادگی‌ام تفاوت خیلی زیادی نداشت، هرچند بالاخره با انجام تمرینات بدنی بیشتر طبیعتا آمادگی هم بالاتر می‌رود. در ادامه بازی‌ها "روندون" مهاجم تیم هم مصدوم شد و به من بیشتر بازی رسید. آسیب دیدگی مهاجم اصلی تیم بهترین فرصت برای من شد تا خودم را به مربیان بیشتر ثابت کنم و کم‌کم به بازیکن فیکس روبین کازان تبدیل شدم.

** این موفقیت جایگاه‌ات را در میان هواداران روبین کازان چه تغییری داد؟

صادقانه می‌گویم محبوبیتم را بیشتر کرد. احساس می‌کنم آنها من را بیشتر دوست دارند و برای همین ادامه کار برایم بهتر شد.

** این عملکرد خوب ظاهرا باعث علاقه دیگر باشگاه‌های روسی به جذب تو هم شد؟

بله، شنیده‌ام که زنیت هم تمایل به جذب من پیدا کرده و از طرفی باشگاه روبین کازان هم پی‌گیر است تا من قراردادم را تمدید کنم. البته من همه چیز را منوط به بعد از اتمام جام جهانی کرده‌ام و باید ببینیم مذاکرات بعد از جام جهانی چگونه خواهد بود. نباید تمرکزم را به این مسایل معطوف کنم و بهتر همه حواسم به حضور در تمرینات تیم ملی باشد. خیلی ساده است که خوب بودن در جام جهانی می‌تواند شرایط آینده را بهتر کند.

** آرسنال و لیورپول هم همچنان خواهان تو هستند؟

بله، ظاهرا این دو باشگاه هم ابراز تمایل کرده‌اند.

** با این شرایط شاید پیش‌بینی ساده‌ای باشد که تو فصل آینده در یکی از این دو تیم انگلیسی باشی. نظر خودت چیست؟

من واقعا همه چیز را به بعد از جام جهانی موکول کرده‌ام. البته نظرهای مختلفی در این باره وجود دارد. باید شرایط را سنجید. آرسنال و لیورپول باشگاه‌های بزرگی هستند و آرزوی هر بازیکنی می‌تواند حضور در این تیم‌ها باشد اما این را هم باید در نظر گرفت که من در سن و سالی هستم که باید بازی کنم. الان 19 ساله هستم و به پیشرفت خوبی در فوتبال روسیه هم رسیده‌ام، می‌خواهم در دو، سه سال آینده در تیمی باشم که بازی کنم. اگر قرار باشد فقط در یک تیم بزرگ حضور داشتم باشم و بازی نکنم خیلی برایم خوب نیست. واقعا دوست ندارم نیمکت‌نشین ستاره‌های لیورپول و آرسنال باشم. اگر موقعیت طوری پیش‌بینی شود که به نظر بتوانم زیاد بازی کنم قضیه متفاوت می‌شود. من بازیکنی هستم که با بازی کردن پیشرفت می‌کنم و در این سن و سال نیمکت‌نشینی می‌تواند روند پیشرفتم را آهسته کند.

** ماندن در روبین کازان هم یکی از گزینه‌هایت است؟

بله، یکی از گزینه‌ها تمدید قرارداد با روبین کازان است. البته ما سرمربی بسیار خوبی به نام بردیف داشتیم که فوق‌العاده حرفه‌ای بود. او به پیشرفت من کمک بسیار زیادی کرد. باشگاه او را برکنار کرد و من اصلا وارد این موضوع نمی‌شوم. مربی بسیار خوبی بود و 12 سال برای روبین کازان زحمت کشید. قطعا اگر بردیف به روبین کازان برگردد احتمال ماندن من در این تیم بیشتر می‌شود چون او به من خیلی کمک کرد و با این مربی بسیار راحتم و مطمئن می‌توانم بیشتر رشد کنم.

** در این مدت با فرهنگ روسیه آشنا شده‌ای و توانایی‌ات در زبان روسی چقدر شده است؟

خوب است. در این مدت تاحدود زیادی با فرهنگ مردم کازان آشنا شدم و توانسته‌ام با آنها ارتباط برقرار کنم. روزانه 2 ساعت کلاس آموزش زبان دارم. البته یک مترجم خوب هم دارم که مرد بسیار شریفی است و در همه کارها کمک می‌کند. او در این مدت راهنمایی‌های خوب و به موقعی داشت که فکر می‌کنم همه اینها در موفقیت امسالم تاثیرگذار بود. او کمک کرد تا ارتباط بیشتر و بهتری هم با هواداران تیم پیدا کنم.

** به تیم ملی برگردیم، تا چند ساعت دیگر در اردوی اتریش به ملی پوشان می‌پیوندید، نظرت درباره روند آماده‌سازی تیم ملی پیش از جام جهانی چیست؟

چندین بار شنیده‌ام که اردوی آفریقای جنوبی خیلی خوب بوده و پیش‌بینی می‌شود که اردوی اتریش هم مفید باشد. امیدوارم بتوانیم در اردوی اتریش به خوبی آماده شویم. من می‌روم تا در کنار سایر بازیکنان سخت کار کنیم تا نهاتا نتایجی را در برزیل بگیریم که همه مردم ایران انتظارش را دارند.

** چقدر به کسب نتایج خوب و شگفت‌آور تیم ملی در جام جهانی امیدوار هستی؟

امید زیادی دارم. بازیکنان تیم ملی کیفیت بالایی دارند و تجربه‌شان هم کم نیست. مطمئن هستم اگر تمرکز کنیم، می‌توانیم موفق شویم.

** رویارویی با تیم‌های بزرگ را چطور ارزیابی می‌کنی؟

درست است که آرژانتین و نیجریه و همینطور بوسنی تیم‌های قوی و بزرگی هستند اما مطمئن باشید نمی‌گذاریم راحت کارشان را انجام دهند. فکر می‌کنم اردوی اتریش در پیشرفت تیم ملی فوق‌العاده موثر باشد.

** بازی کردن مقابل کدامیک از این سه تیم برایت جذاب‌تر است؟

خیلی فرقی نمی‌کند. هر سه تیم‌های بزرگی هستند. البته حضور ستاره‌های پرتعداد در آرژانتین به طور طبیعی شرایط این بازی را خاص می‌کند اما هر 3 حریف تیم ملی مهم هستند و برای هر کدام‌شان انگیزه بالایی خواهیم داشت.

** تا اینجا اعتماد کی‌روش برای حضور در تیم ملی را جلب کردی و فکر می‌کنی بتوانی در ترکیب فیکس او جایی پیدا کنی؟

نمی‌دانم. اول که خوشحالم کی‌روش به تیم ملی دعوتم کرد و این انگیزه‌ام را بیشتر هم کرده است. البته واقعا برای من و همه بازیکنان موفقیت تیم اهمیت دارد. این را از صمیم قلب می‌گویم. اگر تیم ایران بخواهد نتیجه بگیرد اصلا فرقی نمی‌کند کدام بازیکن در زمین باشد. مسلما همه بازیکنان تلاش می‌کنند که فیکس تیم ملی باشند و من هم در کنار آنها کار خودم را انجام می‌دهم. حالا سرمربی تیم ممکن است هر تصمیمی بگیرد و بر اساس سیستم انتخابی‌اش برای هر بازی، بازیکنان را انتخاب کند.

** در مصاحبه‌ای که با علیرضا جهانبخش داشتم می‌گفت با سردار آزمون بسیار دوست هستم اما او اکنون یکی از رقبای اصلی من در تیم ملی است؟

(باخنده) بله؛ من و علی دوستی خوبی داریم و الان هم با یکدیگر در ارتباط هستیم. همه بازیکنان در تیم ملی با هم رفیق هستیم. رقبای من علاوه بر علی جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد هم هست. واقعا در تیم ملی هیچ حاشیه و مساله خاصی نیست و در عین رفاقت زیاد، رقابت سالم هم داریم. مطمئنا هر کسی لیاقت بیشتری داشته باشد و از نظر سرمربی تیم برای آن بازی مناسب‌تر باشد، به میدان خواهد رفت.

** شما در تیم المپیک هم عضویت دارید و این تیم هم اخیرا با نلو وینگادا کارش را شروع کرد. حضورت در این تیم را چطور ارزیابی می‌کنی؟

بله، از شروع تمرینات این تیم خوشحال شدم. قطعا هر زمان تیم امید هم از من دعوت کند با کمال میل برایش بازی می‌کنم و وظیفه دارم به تمام تیم‌های ملی کمک کنم؛ ضمن اینکه علاقه زیادی دارم که بتوانیم پس از سال‌های زیادی با این تیم به المپیک 2016 ریودوژانیرو راه پیدا کنیم.

** با توجه به همزمانی بازی‌های آسیایی اینچئون و شروع مسابقات لیگ‌های اروپایی، به نظر نتوانی در این بازی‌ها تیم امید را همراهی کنی؟

احتمالا همینطور می‌شود. چون بازی‌های آسیایی در تقویم فیفادی نیست و هنگام برگزاری آن تیم‌ها مشغول تمرینات و بازی‌ها هستند و احتمالا باشگاه‌ها مخالف جدایی بازیکنان هستند.

** با 19 سالی که داری، برای تیم ملی جوانان هم می‌توانی بازی کنی، حداقل در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی که در اوایل پاییز برگزار می‌شود.

بله؛ البته دقیقا شرایط سنی بازیکنان در این بازی‌ها را نمی‌دانم اما به من گفته‌اند که می‌توانم بازی کنم. اگر زمان برگزاری‌اش در تاریخ‌های فیفادی باشد، احتمالا می‌توانم برای کمک به این تیم هم بیایم.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...