نسخه چاپی

ادعاهای نتانیاهو هم‌ زمان با مذاكرات وین

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفرش به توكیو هم‌زمان با آغاز دور جدید مذاكرات ایران و گروه 1+5 در یك گفت‌وگوی خبری مدعی شد: ایران تكنولوژی هسته‌ای‌اش را با كره شمالی به اشتراك می‌گذارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفرش به توکیو هم‌زمان با آغاز دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در یک گفت‌وگوی خبری مدعی شد: ایران تکنولوژی هسته‌ای‌اش را با کره شمالی به اشتراک می‌گذارد.

بنیامین نتانیاهو،‌نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در طول سفرش به توکیو پایتخت ژاپن با شینزوآبه، همتای ژاپنی‌اش و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد و در گفت‌وگو با روزنامه ماینیچی شیمبون در پاسخ به این سوال که آیا پیونگ‌یانگ تکنولوژی مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای و توسعه موشک را از ایران دریافت می‌کند یا نه گفت: بله، مساله دقیقا همین است.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل،نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در یک گفت‌وگوی خبری دیگر بار دیگر بر ادعاهای پیشین خود مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرد و گفت که ایران از توافق هسته‌ای به عنوان یک تاکتیک گمراه کننده استفاده می‌کند تا بتواند توجه جهان را از حمله به اسرائیل منحرف کند.

وی افزود: آن‌ها می‌گویند تولید اورانیوم را کاهش خواهند داد اما خواستار سانتریفیوژهای بیشتری هستند. این بدین معنی است که آن‌ها به دنبال قطارهای سریع‌السیر هستند تا سلاح‌های هسته‌ای‌شان را گسترش دهند.

به نوشته این روزنامه مساله هسته‌ای کره شمالی و برنامه موشک بالستیک این کشور یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های ژاپن است. علی‌رغم تحریم‌های گسترده بین‌المللی و انزوای کره شمالی از سوی جامعه بین‌الملل به نظر می‌آید که این کشور آماده است چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد.

بنیامین نتانیاهو همچنین در دیدار با وزیر خارجه ژاپن، ایران و کره شمالی را کشورهایی خطرناک خواند و گفت:ما شاهد یک خطر و چالش هستیم که توسط یک کشور خودسر به وجود آمده که خود را با سلاح هسته‌ای مجهز کرده است. در اینجا تهدید علیه شما، کره شمالی است.

وی علاوه بر این در اظهارات بی‌اساس خود ادعا کرد: ایران به فریب جهان ادامه می‌دهد و فعالیت هسته‌ای‌اش را گسترش می‌دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر جامعه بین‌الملل می‌خواهد که از تروریسم هسته‌ای جلوگیری کند باید اطمینان دهد که ایران از ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای برخوردار نخواهد بود و مانع از گسترش برنامه موشک هسته‌ای قاره‌پیمای ایران شود. گسترش برنامه‌های موشکی ایران نشان آشکاری است مبنی بر این که ایران می‌خواهد سلاح هسته‌ای داشته باشد.

رژیم صهیونیستی که از مخالفان اصلی مذاکرات ایران و گروه 1+5 است ادعا می‌کند ایران در فعالیت‌های هسته‌ای‌اش به دنبال ساخت بمب اتم است. این در حالی است که ایران این ادعا را رد و تاکید دارد برنامه هسته‌ای‌اش تنها اهدافی صلح‌آمیز دارد.

ایران و گروه 1+5 هم اکنون دور چهارم مذاکرات‌شان را در وین پایتخت اتریش آغاز کرده‌اند.

۱۳۹۳/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...