نسخه چاپی

خضر عدنان، زندانی فلسطینی با مرگ دست و پنجه نرم می‌كند

عکس خبري -خضر عدنان، زنداني فلسطيني با مرگ دست و پنجه نرم مي‌کند

بنا بر یك گزارش پزشكی، یك زندانی فلسطینی در ششمین روز از اعتصاب غذا در زندان اسرائیل در خطر مرگ قرار گرفته است.


خضر عدنان ۳۳ ساله بدون هيچ گونه اتهام و يا محاکمه، چهار ماه متوالي است که در حبسي به سر مي برد که اسرائيل آن را "بازداشت اداري" مي‌نامد.

محمود کساندرا، يکي از وکلاي وي روز پنج شنبه (۲۷ بهمن، ۱۶ فوريه) گفت: "اين آخرين شانس است. بنا بر گزارش پزشکي هر لحظه براي وي خطر مرگ وجود دارد."

اين زنداني در اعتراض به محروميت از حقوق اوليه خود در بازداشت و نيز تاکيد بر رفتار تحقيرآميز و سوء استفاده اسرائيلي‌ها در هنگام بازداشت و بازجويي‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

در اوايل اين هفته، يک دادگاه نظامي اسرائيل درخواست تجديد نظر در رابطه با بازداشت وي را رد کرد و گفت عدنان بايد تا ۸ مي ۲۰۱۲ در زندان بماند.

بنا بر گزارش‌هاي منتشر شده، نيرو‌هاي اسرائيلي پس از يورش به خانه عدنان در خارج از شهر جنين در شمال کرانه باختري اشغال شده، وي را مورد ضرب و شتم قرار داده و وي را زخمي کردند.

بر اساس اعلام اداره مرکزي آمار فلسطين و گروه‌هاي حامي زندانيان، در حال حاضر بيش از ۶ هزار فلسطيني از جمله قانون‌گذاران فلسطيني در زندان‌هاي اسرائيل به سر مي‌برند. بيشتر اين افراد بدون اتهام و يا برگزاري محاکمه زنداني شده‌اند. منابع مستقل تعداد اين زندانيان را ۱۱ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

۱۳۹۰/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...