نسخه چاپی

واكنش دیلی‌تلگراف به‌ لباس ایرانی اشتون

عکس خبري -واکنش ديلي‌تلگراف به‌ لباس ايراني «اشتون»

روزنامه «دیلی تلگراف» در گزارشی با اشاره به لباس طراحی شده توسط یك طراح برجسته ایرانی برای «كاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، این لباس را راه حلی برای برطرف ساختن یك مشكل شكلی در مذاكرات با طرف ایرانی معرفی كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دیلی تلگراف با بازتاب خبر و تصویر انتشار یافته درباره طراحی لباس ایرانی برای «کاترین اشتون» از سوی یک طراح ایرانی، از تصمیم این چهره سیاسی برای به تن کردن این لباس در یکی جلسات دیپلماتیک خبر می‌دهد.

در این گزارش آمده است: خبرگزاری ایسنا تصویری از این لباس را در خروجی سایت خود قرار داده است که شامل یک کت بلند شرابی رنگ همراه با یک روسری همرنگ و البته تزئینات درخشان به روی لباس است.

در ادامه این گزارش که به قلم «مایکل تئودولو» نوشته شده است، می‌خوانیم: میترا تمجیدی طراح این لباس از استقبال اشتون از این لباس و تصمیم وی برای پوشیدن آن در یکی از نشست‌های دیپلماتیک خبر داده و اعلام کرده است طرح این لباس در واقع تلفیقی از لباس ایرانیان قدیم با طراحی و لباس‌های مدرن و امروزی است.

این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت: در خبر خبرگزاری دانشجویان ایران مشخص نشده که آیا این طرح هدفی خاص برای حفاظت از نجابت اشتون داشته یا شاید موجب شود این طرح نقشی هرچند کوچک در پیشرفت مذاکرات هسته‌ای داشته باشد و یا این که هدف طراح ارتقای سطح تفاهم فرهنگی میان ایران و انگلیس بوده است؟

بنا بر این گزارش، در ماه مارس هم یک طراح کُرد ایرانی به نام سوسن جدّت جاسبی اعلام کرد که قصد دارد یک لباس سنتی کردی برای اشتون به عنوان حرکتی نمادین صلح و دوستی میان کشورهای جهان طراحی کند و رسانه‌های ایرانی در آن زمان اعلام کردند که این لباس در دور بعدی مذاکرات هسته‌ای به اشتون اعطا خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: کاترین اشتون در راس یک تیم بین‌المللی متشکل از شش قدرت جهانی شامل آمریکا و انگلیس وارد دور جدید مذاکرات با ایران شده‌ است تا تنش‌های میان ایران و غرب بر سر مسائل هسته‌ای پس یک از دهه پایان یابد.

بنا بر اعلام دیلی تلگراف، میترا تمجیدی تاکنون طراحی لباس برای چندین تن از مقامات رسمی را برعهده داشته و تاکنون سه بار به عنوان طراح برتر لباس در ایران شناخته شده است.

۱۳۹۳/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...