نسخه چاپی

حسین فركی در گفتگو با نما : بیان چنین مسائلی ظلم به مردم است

عکس خبري -حسين فرکي در گفتگو با نما : بيان چنين مسائلي ظلم به مردم است

اصلاً مطرح كردن كارت معافیت جعلی و چنین مباحثی باعث ظلم به مردم است. خبری منتشر شد كه دارای منبع موثق نبود و وقتی چنین خبری منتشر می‌شود ممكن است حساب و كتابی در پشت قضیه وجود داشته باشد.

به گزارش نما ،حسین فرکی جزو مربیان با اخلاق و فنی فوتبال ایران است که همواره در فضایی آرام و به دورازحاشیه کار خود را دنبال می‌کند. پس از اینکه سال گذشته او توانست همراه فولاد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد امسال نیز جام قهرمانی مسابقات لیگ برتر را به همراه بازیکنانش بالای سر برد. فرکی موفق شد فولاد را ازگروه خود بالا بیاورد. آنها در دور یک شانزدهم نهایی با السد قطرروبه رو شدند ودردیداررفت درقطرتوانستند حریف خود را با نتیجه بدون گل متوقف کند. با توجه به اینکه سایر نماینده‌های ایران ازدوررقابت‌ها کناررفتند وظیفه فرکی وشاگردان اوبسیارسنگین است ونماینده ایران با پیروزی دردیداربرگشت می‌تواند به جمع 8 تیم برترآسیا صعود کند.
اگرتیم‌های استقلال یا پرسپولیس به این مرحله از مسابقات رسیده بودند رسانه‌ها از آنها همین گونه حمایت می‌کردند؟
امیدوارم در این بین توجه بیشتری به فولاد خوزستان شود. همان قدرکه به سایر تیم‌ها می‌پردازند و اخبار تمرینات و بازی‌های آنها را دنبال می‌کنند نیمی از آن را صرف تیم فولاد خوزستان کنند. به فولاد خوزستان باید به عنوان نماینده فوتبال ایران نگاه کنند قبل از دیدار رفت با السد نماینده ایران درتهران تمرین داشت و تنها یک عکاس درزمین حضوریافته بود آیا اگراین تمرین برای تیم دیگری بود همین شرایط وجود داشت یا نه؟ خبرنگاران زیادی در محل حضور می‌یافتند و توجه کاملی داشتند. از نظر من باید برای این مسئله تأسف خورد چرا که توجه زیادی به تیم خوب فولاد وجود ندارد. البته تمام رسانه‌ها به ما توجه دارند اما می‌خواهیم نگاه بیشتری به فولاد خوزستان شود باز هم از اهالی رسانه که زحمت زیادی می‌کشند تشکر می‌کنم اما بازیکنان ما جوان هستند و اگر توجه بیشتری به آنها شود انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند.
این روزها صحبت زیادی در مورد تمدید قرارداد شما می‌شود آیا در این رابطه مذاکراتی صورت گرفته است؟
هنوز هم همان صحبت قبلی من در میان است و مسئله خاصی مطرح نشده است بنده از باشگاه زمان خواستم تا پس از فکر کردن روی این موضوع تصمیم خود را بگیرم . عجله‌ای نداریم و زمان برای فکر روی این مسئله وجود دارد.
زمان عمل جراحی پای شما مشخص شده است؟
پزشک جراح من دکتر کیهانی است که در حال حاضر در ایران حضور ندارد. او به زودی به ایران بازمی‌گردد و به احتمال فراوان در اواخر اردیبهشت یا اوایل خردادماه عمل پای من انجام خواهد شد.
تنها 2 بازیکن از تیم قهرمان لیگ برتر در تیم ملی حضوردارد؟
هرمربی برای بازی‌هایی که انجام می‌دهد اصول تاکتیکی مشخصی دارد و برای انجام این اصول در طول بازی نیاز به بازیکنانی دارد که تشخیص می‌دهد می‌توانند درون زمین آن را پیده کنند. اینکه فولاد قهرمان لیگ برتر شده‌ است به خاطر شیوه تاکتیکی سرمربی این تیم بوده است و دلیل نمی‌شود سرمربی تیم ملی با همان شیوه درجام‌جهانی بازی کند. قطعا اصول تاکتیکی کرش با بنده متفاوت است و او براساس نیازهایی که برای بازی‌های خود دارد بازیکنان مدنظرش را به تیم ملی دعوت می‌کند. شرایط تیم ملی اکنون طوری است که همه باید به آن کمک کنند تا درجام جهانی حضورخوبی داشته باشد. درباره بازیکنان تیم ملی باید به نظر سرمربی احترام بگذاریم. شاید از نظر ما و حتی کادر فنی تیم ملی بازیکنان دیگری هم شایسته حضور در تیم ملی باشند، اما آنها هم مشکلات خودشان را دارند و این را ما که فوتبالی هستیم می‌فهمیم. چیزی که می‌شود گفت همین است که همه باید دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی موفقیت را کسب کند. بازیکنان تیم ملی هم به اعتقاد من همه شایسته هستند.
کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال شما را جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی پس ازجام‌جهانی معرفی کرده است؟
از طرف فدراسیون تا به حال صحبتی با من دراین باره نشده است. در حال حاضرمسابقات جام‌جهانی را پیش رو داریم که مهمترازاتفاقات پس ازآن است.
چندی پیش بحث جعلی بودن کارت معافیت چند تن از بازیکنان شما مطرح شد. در این مورد چه صحبتی دارید؟
اصلاً مطرح کردن چنین مباحثی باعث ظلم به مردم است. خبری منتشر شد که دارای منبع موثق نبود و وقتی چنین خبری منتشر می‌شود ممکن است حساب و کتابی در پشت قضیه وجود داشته باشد. ممکن است برخی افراد با فکر وحساب وکتاب‌های مخصوص خود چنین کاری را انجام داده‌اند ومتأسفانه از آنجایی که به این اخبارزیاد پرداخته می‌شود وطرفداران زیادی دارد مردم خیلی سریع فکرشان مشغول ودرگیراین مسئله می‌شود. واقعیت این است که وقتی این خبررا شنیدم خنده‌ام گرفت. چنین حرف وشایعه‌ای که به سرعت در میان افکار عمومی پخش می‌شود واقعاً از نظر من خنده‌دار بود بیشتر به آنهایی خندیدم که موضوع کارت پایان خدمت را جدی گرفتند واین مسئله را دنبال می‌کنند ان‌شاءالله به هدفشان برسند اما آنهایی که در حال پیگیری این اخبار هستند هیچ اطلاعی از قوانین و مقررات ندارند و تنها دلشان را به یک چیز الکی خوش کرده‌اند اصلاً به اینکه این موضوع از کجا شروع شد وچه منبعی دارد توجه ندارند. از این اتفاقات در فوتبال ما زیاد افتاده است یک زمان بحث قلیان کشیدن اصل می‌شود و پس از مدتی فراموش می‌شود در این میان تنها چیزی که حرام می‌شود کاغذ است که این مسائل روی آن نقش می‌بندد یک روز تبانی، رشوه، قلیان‌کشی مطرح می‌شود یک روز مسائل دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد از این موضوعات در فوتبال ما کم نیست مسئله جعلی بودن کارت‌ها نیزدرراستای همان مسائل قرارمی‌گیرد از اول هم این مسئله قابل فکر کردن نبود.

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...