نسخه چاپی

حسین فدایی در نشست شورای مركزی جمعیت ایثارگران:

همایش«دلواپسیم»گفتمان‌سازی هسته‌ای كرد

دبیركل جمعیت ایثارگران با بیان اینكه همایش «دلواپسیم» در مباحث هسته‌ای در كشور تبدیل به «گفتمان» شد، گفت: دلخوش كردن به مذاكرات هسته‌ای ساده‌اندیشی است و باید آن را فرصتی برای اثبات حقانیت و مظلومیت ملت ایران قرارداد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به جمع بندی شورای مرکزی تشکل متبوعش اظهار داشت: دلخوش کردن به مذاکرات هسته‌ای ساده اندیشی است و باید آن را فرصتی برای اثبات حقانیت و مظلومیت ملت ایران قرارداد.

فدایی افزود: کلید پیشرفت ملت ایران «عزت، پایداری و مقاومت در مقابل نظام سلطه» است و هرگونه امتیازدادن، خلاف عقلانیت و مصالح ملی است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران اضافه کرد: «مانور قهرمانانه و نرمش از موضع اقتدار» با «تسامح و تساهل که منجر به طلبکاری سلطه­گران بدهکار به ایران شود» فرق دارد.

وی با اشاره به مواضع اخیر رییس جمهور گفت: اینکه آقای روحانی اتحاد شوم صهیونیستها را علیه جمهوری اسلامی دچار تَرَک کرد به معنای این است که ما می‌توانیم این اتحاد نامقدس را که صهیونیستها طراحی کرده‌اند نابود کنیم.

فدایی ادامه داد: دوران حاکمیت تک قطبی در جهان به پایان رسیده، جهان کدخدایی ندارد و قدرت الهی در هم کوبنده همه قدرتها است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به چارچوب مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته ای بایستی فرصتی شود برای دولت و تیم مذاکره کننده جهت اثبات حقانیت جمهوری اسلامی؛ مذاکرات هسته ای بایستی فرصتی شود تا نظام ­سلطه در جهان استیضاح شود.

وی تاکید کرد: مذاکرات هسته ­ای بایستی فرصتی شود تا ظلم و جنایت علیه بشریت و چهره زورگویی و بی­ منطق نظام سلطه در جهان افشاء شود و از موضع قدرت و به نمایندگی همه دولتهای آزاده و مستضعفان جهان، پُتکی شود بر سر زور گویان و غارتگران.

«مذاکرات هسته ای بایستی از موضع قدرت و منطق، قدرتهای دروغگو و حیله گر را رسوا کند.مذاکرات هسته ای بایستی فرصتی شود تا ثابت کند نمی شود قدرتهای جهان از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و خلع سلاح کشتار جمعی سخن بگویند و خودشان منبع و منشاء آن باشند.»

فدایی با اشاره به نگاه تمام مستضعفان عالم به نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مذاکرات هسته ای بایستی فرصتی شود برای اتحاد مستضعفان جهان علیه مستکبرین؛ تیم مذاکره کننده نباید کوچکترین احساس ضعفی کن و لازم است از موضع اقتدار متکی بر قدرت لایزال الهی مذاکره کند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران ادامه داد: ملت ایران هزینه تهدید ، تحریم را پرداخته است و حالا فرصت بهره بردن است و آن اثبات رفتار ناجوانمردانه استکبار است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی ایران نماینده مستضعفین جهان است لذا مراقب باشد در مانور نرمش قهرمانانه، عزت آزادگان جهان خدشه نبیند. پشتوانه دستگاه دیپلماسی ایران، قدرت لایزال الهی، خون صدها هزار شهید، دعای ایثارگران و حمایت قاطع ملت است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اصول حاکم بر مذاکرات هسته­ای ایران اظهار داشت: باید با اقتدار از استقلال، آزادی و مسیر پیشرفت ملت ایران دفاع گردد و با هر مسئله ای که عزت ایران را مخدوش کند برخورد قاطع شود. از موضع مطالبه­ گری و حق ­طلبی رفتار و مواضع نظام­سلطه که به طور غیرقانونی اموال ملت ایران را بلوکه کرده، برخورد شود.

وی افزود: از پیوند و گره زدن هر مسئله و موضوع داخلی بر مذاکرات هسته ای پرهیز شود زیرا نظام­سلطه به دنبال توسعه موضوعات در مذاکرات می باشد. در این راه بایستی از هر مسئله ­ای که مسیر پیشرفت ملت ایران را مخدوش می­کند پرهیز شود.

فدایی پیشرفتهای علمی کشورمان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در مذاکرات هسته‌ای، جنبش علمی و فن آوری، سرعت تحقیق، توسعه و گسترش و پیشرفت فن ­آوری هسته ای در هیچ زمینه ای نبایستی متوقف و یا کُند شود و مذاکره پیرامون این موضوع مسلم ممنوع شود.

وی خواستار ایستادگی بر حقوق حقه ملت ایران شد و گفت: تعصب روی دستاوردهای هسته ای که یک سرمایه ملی است بایستی به گونه ای شود که نظام سلطه مجبور به عقب نشینی شود و بدانند ملت ایران روی آن معامله نمی کند.

فدایی با اشاره به قواعد حقوقی مذاکرات بین ­المللی خاطرنشان ساخت: صحنه مذاکره ­ای مورد استقبال ایران است که عادلانه، عالمانه و منطقی و حق طلبانه باشد. لذا ایران مخالف هرگونه سخن بی منطق ، زورگویی و استکباری و غیرعلمی است.

وی افزود: مذاکرات نباید خارج از ضوابط متعارف و پذیرفته شده حقوقی و بین المللی باشد و از هر گفتار و رفتار و موضع غیرمتعارف و فوق العاده و غیرعلمی و حقوقی پرهیز شود.

فدایی اضافه کرد: مذاکرات فقط پیرامون مسائل هسته ای متمرکز باشد و از مذاکره هرمسئله غیرهسته‌­ای پرهیز شود و لذا گره زدن به مسائل و مشکلات داخلی یا تحریم و یا حقوق بشر و یا تروریسم خودداری شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: به ایران ظلم شده و علی رغم ظلم و جنایات مستمر نظام سلطه نسبت به ایران، ملت ما روی پای خود ایستاده ، مقاومت کرده و پیشرفت کرده و به اقتدار رسیده است و حالا این نظام سلطه است که نیازمند مذاکره با کشور قدرتمند ایران اسلامی است؛ ما نیازمند مذاکره نیستیم و با موضع «عزت، حکمت و مصلحت» است که می توان نرمش قهرمانانه را سامان داد.

وی افزود: مقاومت ملت ایران، توانمندی حل مسایل داخلی، روحیه تبدیل تحریم به فرصت­ها،گفتار و رفتار تیم مذاکره کننده به رخ دشمن کشیده شود، در بیان مواضع رسانه‌ای ابتکار عمل با ایران باشد و همیشه از موضع فعال برخورد شود.

فدایی خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: آنها باید افکار عمومی را قبل از مذاکره و بعد از مذاکره برمبنای اصل استقلال و عزت اسلامی توجیه و همراه کنند.

وی همچنین از جوانانی که خودجوش همایش «دلواپسیم» را برگزار کردند و این واژه را در مباحث هسته‌ای در کشور تبدیل به «گفتمان» کردند صرفنظر از برخی حواشی، تقدیر و تشکر کرد و خواهان تحمل و سعه صدر مسئولان دولتی و تیم مذاکره کننده در مواجهه با انتقادهایی از این دست که از سر دلسوزی و خیرخواهی ، انجام می­شود، شد.

وی در عین حال از جوانان خواست، همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، «ما از هر اقدام مسؤولان که در جهت مصلحت کشور باشد، حمایت می‌کنیم، اما این توصیه را هم به مردم و مسؤولان و بویژه جوانان، داریم که چشم‌های خود را کاملاً باز کنید زیرا تنها راه رسیدن به اهداف ملت، حفظ آگاهی و هوشیاری بصیرت و وحدت در سایه ولایت است» هوشیاری خود را نسبت به مسائل هسته ای حفظ کنند.

فدایی خاطرنشان کرد: ایران اکنون حدود 21000 ماشین نصب شده (در نطنز و فردو) دارد که 1000 دستگاه آن ماشین نسل دوم است. از این تعداد فقط 8000 ماشین در حال دریافت گاز و غنی سازی است. اما طرف غربی تاکید دارد که اولا تعریف ایران از «نیاز عملی به غنی سازی» را نپذیرد، ثانیا غربی ها استدلال می کنند ایران در توافق ژنو پذیرفته است که باید برنامه غنی سازی خود را محدود کند و این موضوع قابل مذاکره مجدد نیست. در این مورد باید گفت که نباید نیازها را مطابق خواست آمریکایی ها برای ایران اسلامی در حال پیشرفت، متوقف به نیازهای گذشته کنیم و مانع پیشرفت ها و نیازهای آتی شویم.

وی اظهار داشت: موضوع دومی که مذاکرات بر آن متمرکز است، مسئله تحقیق و توسعه مرتبط با غنی سازی است. غربی ها مایلند برنامه تحقیق و توسعه در ایران عملا تعطیل شود و ماشین های ایران از نسل اول فراتر نرود.این بدان معناست که کیفیت غنی سازی در ایران هرگز رشد نخواهد کرد.این در حالی است که اطلاعات موجود نشان می دهد حفظ و رشد برنامه تحقیق و توسعه در حوزه غنی سازی جزو خطوط قرمز ابلاغی به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران است.

فدایی گفت: رئیس‌جمهور محترم در آستانه سفر هیئت مذاکره کننده به وین در مراسم رونمایی از سه دستاورد هسته‌ای گفته است: "زیر بار آپارتاید علمی و هسته‌ای نمی‌رویم. امام به ما آموخته روی پای خود بایستیم. این بیان در حقیقت لبیک به پیام رهبری معظم انقلاب که فرمود باید بدانیم که ما می‌توانیم است. حتی اگر همه تحریم ها هم روی کاغذ و هم در عمل لغو شود، باز هم حداکثر اتفاقی که می افتد آزاد شدن برخی منابع ایران و برخی تحریم های سمبلیک است؛ اما از آزاد شدن منابع تا ایجاد رفاه و پیشرفت و تامین تمام دغدغه های معیشتی مردم بزرگوارمان، راه دشواری در پیش است که مستقیما به توان مدیریت و برنامه ریزی دولت بر می گردد.

«بنابراین، این وعده که توافق جامع همه مشکلات کشوررا حل می کند، توهمی بیش نیست. تیم مذاکره کننده هسته‌ای با تکیه به توانایی‌های ملت ایران در عرصه‌های گوناگون و پیام‌های روشن رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور باید دقت کند در تهیه پیش‌نویس متن توافق‌ نهایی، کلمه به کلمه شفاف و روشن در چارچوب خطوط قرمز مردم و نظام عمل کند و جای هرگونه تفسیر و تحلیل نادرست را از سوی طرف غربی باقی نگذارد.»

وی تاکید کرد: امروز صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی یک صنعت بومی است که محصول شجاعت، علم و تجربه دانشمندان جوان و خون شهدای هسته ای است. پاسداری از این صنعت، پاسداری از استقلال و عزت ایرانیان است. تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید خود را در خط مقدم دفاع از استقلال، شرف و عزت ایرانیان ببیند و هرگز زیر بار تحمیل دیدگاه‌های زورمدارانه غرب نرود. مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان با تکیه به این پیشرفت‌ها فرمودند؛ نباید تحریم‌ها را به مذاکره گره زد، مسئولان باید تحریم‌ها را از طریق دیگری حل کنند. این سخن حکیمانه، تحریم‌ها را از تهدید به فرصت تبدیل می‌کند.

فدایی همچنین درباره زمزمه های محدود کردن غنی سازی 5 درصد و اکسید آن، محدودیت در نصب سانتریفیوژهای نصب شده، تعیین مرز درباره ادامه تحقیقات در تمام موضوعات مرتبط با فن آوری هسته ای در کشور، زیاده خواهی های آمریکا و غرب و تدوام تحریم ها، کشاندن موضوع مذاکرات به مسائل دفاعی و امنیتی هشدار داد و کوتاه آمدن از این موارد را منشاء قضاوت در تاریخ و کوتاهی در احقاق حقوق مسلم ملت ایران و توقعات مقام معظم رهبری دانست.

دبیر کل جمعیت ایثارگران یادآور شد: قطعا هرگونه کوتاه آمدن از حقوق مسلم ملت ایران و خطوط قرمز کاری بیهوده و عبث است چراکه مورد پذیرش ملت و دولت و مجلس نخواهد بود و ملت ایران یکپارچه از حقوق ملی خود،از عزت و شرف خود،از دستاوردهای علمی خود و از استقلال و پیشرفت خود پاسداری و صیانت می‌کند.

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...