نسخه چاپی

"حاضریم با اسرائیل همكاری كنیم"

یك عضو ارشد گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در مصاحبه با پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به آمادگی این گروه برای همكاری مخفیانه با اسرائیل، اذعان كرده است.

به گزارش نما، یک عضو ارشد گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه در پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل منتشر شد، گفته است که این گروه آماده است برای برکنار کردن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، با اسرائیل همکاری کند، مشروط بر اینکه این همکاری‌ها محرمانه باقی بماند.

این مخالف سوری که در امان با تایمز اسرائیل مصاحبه کرده، می‌گوید: «فعلا ما فقط با اسد می‌جنگیم... او تنها دشمن ماست». با این وجود وی تأکید کرده است که رابطه با اسرائیل باید «کاملا محتاطانه و مخفیانه» صورت گیرد، چراکه «حتی کشورهای عربی هم فعلا نمی‌توانند علنا (با اسرائیل) همکاری کنند.»

وی در مورد کمک‌هایی که اسرائیل می‌تواند انجام دهد، می‌گوید: «این کار می‌تواند اول از بلندی‌های جولان آغاز شود و سپس تا درعا و دمشق هم گسترش پیدا کند. نقش اسرائیل در حمایت از ارتش آزاد می‌تواند در ابتدا مخفیانه، اما فعال باشد. بعدا می‌شود منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد و فضایی برای ایجاد کمپ در داخل خاک سوریه در مناطق تحت کنترل ارتش آزاد ایجاد کرد.»

این عضو ارتش آزاد، می‌افزاید: «باید هشدار بدهم که در این مرحله، هرگونه لو رفتن همکاری‌ها می‌تواند غیرسازنده باشد.»

وی که به نوشته تایمز اسرائیل خواست نامش فاش نشود، همچنین به این پایگاه گفته است که این گروه به آمریکا اطمینان داده است که در صورت دریافت تسلیحات از خارج، این تسلیحات به دست دیگر گروه‌ها نظیر «داعش» نمی‌افتد.

این عضو مخالفان مسلح سوری در مورد محموله‌های تسلیحات سنگین که به سوریه ارسال شده، گفته است: «تعدادی موشک‌های «تاو» به ما رسید، اما تعدادش آنقدر نیست که بتواند در نبرد تعیین‌کننده باشد یا اوضاع را تغییر دهد. ما برای تغییر رژیم و در عین حال جلوگیری از گسترش حضور نیروهای تندرو در سوریه، به این تسلیحات نیاز داریم.»

این اظهارات در حالی بیان شده که «احمد الجربا» رئیس ائتلاف مخالفان هم در حال حاضر برای جمع‌آوری کمک‌های بیشتر، در واشنگتن به سر می‌برد. وی در دیدار سه‌شنبه شب خود با «باراک اوباما» از وی خواسته بود کمک‌های بیشتری به سوریه ارسال کند.

عضو گروه ارتش آزاد در مصاحبه خود با تایمز اسرائیل، اذعان کرده است که نظام سوریه «همچنان قدرتمند است». وی دلیل این موضوع را حمایت‌های خارجی از نظام سوریه و عدم حمایت‌ کافی غرب از مخالفان دانسته است.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...