نسخه چاپی

تكرار مواضع خصمانه كانادا علیه ایران

وزیر خارجه كانادا ضمن اذعان به اینكه دولت او میانه خوبی با میانه‌روی ندارد ایران را تهدیدی برای دنیا دانست.

به گزارش نما، «جان برد»، وزیر خارجه کانادا در همایش کمیته یهودیان آمریکا پس از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا، به سخنرانی پرداخت و ضمن اذعان به اینکه دولتش میانه‌ای با اعتدال ندارد ایران را تهدیدی جهانی خواند.

این سیاستمدار جوان کانادایی خطاب به 1000 نفر حاضر در این نشست از «میانه‌روی»، «نسبیت‌گرایی» و سیاست‌های ایده‌آل‌گرایانه دولت‌های ماقبل خود انتقاد کرد و گفت که او مواضعی سخت در قبال کشورهایی مانند ایران اتخاذ کرده است.

جان بیرد در آغاز سخنان خود گفت به یاد می‌آورد که یک بار یکی از کارمندان دولت به او گفته بود در خاورمیانه تشخیص خوبها یا «کلاه سفیدها» از بدها یا «کلاه سیاه‌ها» چندان ساده نیست. وی پس از شنیدن این موضوع کاغذی به دست گرفته و روی آن ذیل عنوان کلاه سفیدها، عبارتهای «اسرائیل، لیبرال دموکراسی و بهترین دوست ما» و ذیل عنوان کلاه سیاه‌ها عبارتهای «حزب‌الله، تروریسم بین‌المللی و بدترین دشمنان ما» را درج کرده است.

وزیر خارجه کانادا درباره ایران و سیاستهایش در قبال تهران گفت: «روزهایی که سیاستهای خارجی کانادا با میانه‌روی مشخص می‌شد به پایان رسیده است؛ روزهایی که ابتدا میزان حرارت افراد دور میز را تعیین می‌کردیم و سپس سعی می‌کردیم در جایی نه سرد و نه گرم بنشینیم، تمام شده است.»

این مقام کانادا سپس افزود: «خوب است بتوان باور کرد که ایران تعهدی واقعی به تغییرات مثبت دارد، اما ما از نعمت ساده‌لوحی برخوردار نیستیم.»

جان بیرد سپس ادعا کرد موارد نقض حقوق بشر در دولت ایران افزایش یافته است. وی در ادامه در اظهاراتی توهین‌آمیز گفت وزیر کشور ایران «وزیر قتل» است.

وزیر خارجه کانادا در پایان ضمن اعلام حمایت راسخ دولت کشورش از اسرائیل، برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای آمریکا، کانادا، اسرائیل و کل متحدان آنها خواند و گفت: «ایران تهدیدی برای دنیا است.»
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...