نسخه چاپی

در رسانه‌های پاكستان

بازتاب دیدار نوازشریف با رهبر معظم انقلاب

سفر نخست وزیر پاكستان به ایران و دیدار با مقامات دولتی و ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف پاكستان داشت.

به گزارش نما به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، رسانه‌های اردو، انگلیسی، سندهی، بلوچی، پشتو و حتی سرائیکی زبان پاکستان، طی 2 روز اخیر، عکس‌های دیدار نواز شریف با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسن روحانی رئیس‌جمهور این کشور را با خلاصه‌ای از جزئیات این ملاقات در صفحه اول به چاپ رساندند.

این در حالی است که دیدار نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب و تاکید حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بر صمیمت و دوستی 2 ملت ایران و پاکستان بازتاب گسترده ای در رسانه‌های پاکستان یافت.

روزنامه جنگ که این دیدار را با جزئیات منتشر کرده بود، نوشت، تاکید رهبر جمهوری اسلامی ایران بر لزوم همکاری تهران-اسلام‌آباد و اهمیت توسعه آن، محوری‌ترین موضوع ملاقات نواز شریف با ایشان بود.

دنیا نیوز نیز با اشاره به منافع مشترک جمهوری اسلامی ایران با پاکستان در عرصه بین‌المللی به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: آمریکا از جمله دولت‌هایی است که تلاش دارد میان ایران و پاکستان فاصله ایجاد کند، و از اینرو برخی حوادث امنیتی منطقه را نبایستی تحولاتی طبیعی برشمرد.

روزنامه اردو زبان «نئی بات» نیز اظهارات آیت‌الله‌خامنه‌ای مبنی بر ابراز محبت ایشان با مردم پاکستان را به عنوان تیتر انتخاب کرد.

روزنامه اکسپرس نیز با اشاره به فرموده‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای، نوشت، باید دسیسه‌های آمریکا برای ایجاد اختلاف بین ایران و پاکستان را خنثی کنیم.

این روزنامه در ادامه با اشاره به حضور نواز شریف در حرم حضرت رضا(ع) نوشت، نخست وزیر پاکستان پس از دیدار با رهبر جمهوری اسلامی ایران به حرم رضوی رفت و پس از ادای نماز با حضور در مهمانسرای حضرت رضا(ع) از غذای متبرک این آستان میل کرد.

روزنامه نوای وقت نیز ضمن پوشش سفر نواز شریف به تهران، در تیتر اصلی خود اظهارات حضرت آیت الله خامنه‌ای را در خصوص تلاش آمریکا و متحدانش برای برهم زدن روابط ایران و پاکستان را مورد توجه قرار داد و به تحلیلی فرموده‌های ایشان در ضرورت حفظ روابط میان 2 کشور پرداخت.

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...