نسخه چاپی

همكاری ژاپن و اسرائیل علیه ایران

برهمین اساس تعدادی از كارشناسان اسرائیلی به زودی به توكیو سفر می كنند تا به ژاپن در ایجاد برنامه امنیت سایبری و مقابله با حملات سایبری احتمالی علیه زیرساخت های نظامی و تاسیسات استراتژیك و شركت ها كمك كنند.

به گزارش نما به نقل از القدس العربی چاپ لندن، ژاپن و اسرائیل درباره یکپارچه سازی اقدامات خود علیه توانمندی های جنگ الکترونیک چین توافق کرده اند. به ادعای این گزارش، چین توانمندی های جنگ الکترونیک خود را به سپاه پاسداران و کره شمالی منتقل کرده اند.

برهمین اساس تعدادی از کارشناسان اسرائیلی به زودی به توکیو سفر می کنند تا به ژاپن در ایجاد برنامه امنیت سایبری و مقابله با حملات سایبری احتمالی علیه زیرساخت های نظامی و تاسیسات استراتژیک و شرکت ها کمک کنند.

همچنین افسران دفاع غیرنظامی (پدافند غیرعامل) از ژاپن در دوره های امنیت سایبری در اسرائیل مشارکت خواهند کرد.

خبر همکاری سری و محرمانه میان ژاپن و اسرائیل از سوی شماری از سایت های اینترنتی نزدیک به سرویس های امنیتی اسرائیل منتشر شده است. خبرگزاری رسمی ژاپن (کیودو) نیز در اطلاع رسانی نادر و بی سابقه ای نظرات مقامات ژاپنی را دراین باره منتشر کرده است.

در توافقات امضا شده میان شینزو ابه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیران ژاپن و اسرائیل در توکیو موضوع همکاری در زمینه دفاع سایبری مطرح شده است.

نتانیاهو در دیدار با مقامات ژاپنی گفته بود: شما با کره شمالی و حکومت دارنده سلاح هسته ای اش روبه رو هستید و ما هم با ایران که روبه رو هستیم که خواهان دست یابی به سلاح هسته ای است پس ما باید با یکدیگر همکاری کنیم.

نتانیاهو اضافه کرده بود: نخست وزیر ژاپن به من اطلاع داد که کره شمالی در حال آماده سازی برای انجام آزمایش هسته ای نظامی چهارم است. همین کلمات درباره برنامه هسته ای ایران نیز کاملا صدق می کند. این برنامه هسته ای بیانگر خطر شفاف و واقعی است.

روزنامه القدس العربی می نویسد: این برای نخستین بار است که نتانیاهو از احتمال انجام آزمایش هسته ای نظامی توسط ایران خبر می دهد. در این باره با شماری از کارشناسان آمریکایی گفتگو کردیم. آنها معتقدند سخنان نتانیاهو چیزی بیش از حملات رسانه ای اسرائیل برای افزایش نگرانی های بین المللی از برنامه هسته ای ایران نیست. هدف از این اقدامات، منع تلاش های دولت آمریکا برای دست یابی به توافق هسته ای با ایران است. نتانیاهو تلاش می کند با هر هزینه ای در نهایت آمریکا و کشورهای غربی را وادار به اقدام نظامی علیه ایران کند.

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...