نسخه چاپی

ارتباطات تنگاتنگ شاه پری زنگنه با اصلاحات

شاه پری از دوران خاتمی حداقل دربحث قرارداد شركت هایی مانند توتال و… دخیل بوده است و ارتباطات تنگاتنگی با دولتمردان اصلاحات خصوصا از نوع كارگزارانی آن مانند… داشته است.

به گزارش نما، یک سایت های حامی هاشمی رفسنجانی گزارش خود در مورد « شاه پری زنگنه» با عنوان: « بانوی ایرانی که به " الهه تجارت" شهره شد، کیست؟ » را از روی این سایت حذف کرد. البته این گزارش در سایت های مختلف قابل دسترسی است. فارغ از دلایل حذف این گزارش توسط این سایت، این گزارش چه می گوید؟

در ماه های اخیر، با ملموس تر شدن احتمال رفع تحریم ها، هیئت های اقتصادی و سیاسی کشورهای اروپایی عازم ایران شدند تا زمینه را برای از سرگیری مبادلات تجاری آماده سازند که یکی از این موارد هیئت یک صد نفره فرانسه بود که طی اقامت خود در تهران به بررسی نیازهای صنعتی ایران، به ویژه در زمینه صنایع خودروسازی پرداخت. در رابطه با این رفت وآمد های سیاسی – اقتصادی نام یک بانوی ایرانی به میان آمده است. بانویی که به نوشته نشریه " ابسسیون" مردان اهل سیاست و تجارت، حسرت دسترسی به دفتر تلفن و ارتباطات او را دارند، بانوی ایرانی ای که در ضیافت های مجلل اروپا هرجا که حاضراست چشم ها را متوجه خود می کند. نام این بانوی ایرانی « شاه پری زنگنه» است که به « الهه تجارت» شهره شده است…

شاه پری در سال های دهه دو هزار میلادی به « کریستوف دو مارژوری» مدیرعامل شرکت توتال در رسیدن به قرار دادهای کلان نفتی و گرفتن سهم عظیم در ذخایر نفت و گاز در پارس جنوبی کمک کرد. شاه پری همچنین به شرکت عظیم فرانسوی استفاده بهینه از آب « وی واندی» کمک کرد تا در تهران ضمن آشنایی با « رضا امرالهی» معاون وقت وزارت انرژی قرار داد عظیمی را با وی به امضا برساند که با آغاز و تشدید تحریم های بین المللی عملیات اجرایی این قرارداد همچنان عقیم مانده است…

نشریه فرانسوی اُبسسیون با نگاهی گذرا به رکود تجارت و اقتصاد بین المللی ایران و غرب در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد می نویسد: « در سال دو هزار و سیزده میلادی حسن روحانی جای احمد ی نژاد را گرفت و بار دیگر امید گشوده شدن درهای تجارت به روی صاحبان صنایع فرانسه به یک باره بالا گرفت، ولی مشکل این بود که ده سال دوری از بازار ایران، همه شبکهٔ تجاری فرانسه در این کشور را دچار اختلال کرده بود و اینجاست که بار دیگر در ماه های اخیر تلفن های شاه پری زنگنه یک لحظه هم خاموش نمی شود. »

پس تا اینجا مشخص است که شاه پری زنگنه از دوران خاتمی حداقل دربحث قرارداد شرکت هایی مانند توتال و… دخیل بوده است و ارتباطات تنگاتنگی با دولتمردان اصلاحات خصوصا از نوع کارگزارانی آن مانند بیژن زنگنه، رضا امراللهی و… داشته است.


از سوی دیگر براساس نوشته اُبسسیون، از زمان به قدرت رسیدن اقای روحانی و بازگشت کارگزاران سازندگی دوباره ارتباط با شاه پری برقرار شده است. به نوشته اُبسسیون: « بار دیگر در ماه های اخیر تلفن های شاه پری زنگنه یک لحظه هم خاموش نمی شود. »

۲- شاه پری زنگنه همسرعدنان خاشقی می باشد. عدنان یکی از عناصر پشت پرده معاملات سیاسی وتسلیحاتی می باشد. اصالتا عربستانی است ودارای روابط ویژه ای با صاحب منصبان کلیدی اسرائیل ولابی انها در امریکا است. دارای شرکتهای متعدد حقیقی وپوششی ثبتی در کشورهای مختلف می باشد. عادت به استخدام زنان زیباروی نژادهای مختلف داشته وتبحر او در این زمینه نیز مشهور می باشد. (۱)

ارتباطات تنگاتنگ شاه پری زنگنه با اصلاحات

آشنایی ایرانیان با عدنان خاشقی به ماجرای مک فارلین بر می گردد. او عامل اصلی ورود اسرائیلی ها در قصه ارسال سلاح به ایران می باشد.

وی در گفتگو با هفته نامه آلمانی " اشترن" شماره ۱۴ اسفند ۱۳۶۵ ه. ش (۵ مارس ۱۹۸۷ م. ) می گوید: « … او (قربانی فر) از این موضوع سخن گفت که بعد از فوت « آیت الله خمینی» که چندان دور از انتظار نبود، سه گروه در ایران به خاطر دستیابی به قدرت، با هم مبارزه خواهند کرد. وی این گروه ها را خط های مختلف می نامید… مرا تحت تأثیر قرار داد. من اطمینان یافتم که « قربانی فر» یک مأمور امنیتی رده بالاست (! ) … من ابتدا گیج شده بودم. ولی بعداً فکر کردم که سازمان سیا، تاکنون در شناخت اشخاص چقدر اشتباه کرده است. [قربانی فر را جدی نگرفته است] سپس به نخست وزیر وقت اسرائیل تلفن زدم و لذا از او خواستم درباره قربانی فر اطلاعات بیشتر به من بدهد. هیچ کس مثل سازمان جاسوسی اسرائیل « موساد» از عوامل خوبی در تهران برخوردار نیست. »

« عدنان» یک سال قبل از ماجرای مک فارلین در هامبورگ آلمان با قربانی فر آشنا شد و او بود که وام های کلانی به قربانی فر می داد تا به معامله اسلحه با ایران بپردازد. او همچنین ترتیب جلسه ای را با حضور یعقوب نیمرودی ثروتمند اسرائیلی و مسئول دفتر موساد در تهران پیش از انقلاب با قربانی فر گذاشت و با این خط ارتباطی موساد وارد ماجرای مک فارلین شد. خاشقی همچنین در نامه ای به مک فارلین، « منوچهر قربانی فر» را مشاور « میرحسین موسوی» نخست وزیر وقت ایران، رئیس سرویس های مخفی تهران در اروپا و عامل ارتباطی مناسب میان ایران و امریکا معرفی کرده است. گفته می شود خاشقی رابط گروه تجاری بن لادن در امریکاست. خاشقی حدود ۳۰ سال است که ارتباطات گسترده ای با مقامات ارشد سیا و موساد دارد» . (۲)
نشریه عرب زبان « اخرساعه» مصر به قلم حسین جمال الدین درهمین زمینه می نویسد:
« … منوچهر با عدنان خاشقی میلیاردر سعودی، که روابط دوستانه ای با « رونالد فوریر» تاجر اسرائیلی داشت، دیدار کرد… خاشقی همچنین با « دیوید کیمخی» ، مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل که قبل از اشتغال در وزارت خارجه، نماینده موساد در اروپا بود، روابط بسیار صمیمانه ای برقرار کرد. خاشقی درترتیب دادن جلساتی میان منوچهر، با مقامات اسرائیلی نقش موثری ایفامی کرد… در پی ان جلسات، منوچهر ویک تاجر سلاح دیگر ایرانی به نام سیروس هاشمی، به لندن رفته ودر انجا با باعدنان خاشقی و یقوب نیمرودی دیدار کردند.


در ۹اوریل ۱۹۸۵ (۲۰فروردین ۱۳۶۴) این دوتاجر وواسطه ایرانی به اسرائیل رفته وبا ژنرال احتیاط « مناخیم مارون» مدیرکل وزارت دفاع جنگ وهمتای او « شلوموگازیت» ون یز تعدادی از نظامیان عالیرتبه اسرائیلی، ملاقات کرده ونیازهای ایران به تسلیحات ومواد غذایی را که طبق براورد ان دو ایرانی دو میلیارد دلار بالغ می شد، مطرح کردند.

منوچهر قربانیفر از منزل یعقوب نیمرودی در اسرائیل با محسن کنگرلو معاون نخست وزیر وقت ایران وناظر بر سازمانهای اطلاعات تماس گرفت. شماره تلفن در تهران ۶۶۷۸۲۹ بوده ودرمکالمه گفت: « من در کشور مرکبات هستم وبا جدیت تمام موضوعات را دنبال می کنم… » (۳)

هفته نامه المانی اشپیگل هم به تاریخ ۱۹۸۶/۱۲/۱ نوشت: « خاشقی با دوتن از واسطه های اسرائیلی، تماس برقرار ساخت: یکی از آنها « ال شوئیمر» موسس صنایع هوایی اسرائیل ودوست پرز ودیگری یعقوب نیمرودی… » (۴)

۳- در زمستان گذشته برخی رسانه ها از وساطتت عدنان خاشقی برای برقراری ارتباط عربستان خبر دادند. فعال عربستانی که این خبر را مطرح نموده، اظهار نموده: « بندر بن سلطان (رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی) از عدنان خاشقی پیر و ماجراجو خواسته است تا به او در برقراری روابط با ایران کمک کند»

این فعال عربستانی ادعا کرد: « بندر به دنبال آن است که از تجارب قدیمی خاشقی در دوران ایران – کنترا استفاده کند. »
وی همچنین مدعی شد: « ایرانی ها به خاشقی اطمینان دارند، و او را میانجی خوبی برای شرکتهای غربی که پس از لغو تحریم ها به سوی ایران رهسپار شده اند، می دانند. » (۵)

خاشقی با چه کسانی چنین روابط صمیمانه ای در دولت دارد که می تواند وساطتت نماید؟ چه کسانی به این مهره صهیونیستی در ایران اطمینان دارند؟

ارتباطات تنگاتنگ شاه پری زنگنه با اصلاحات

۴- پرسشی که اینجا مطرح می شود آن است که چرا تکنوکرات ها در تمام دوران سالهای پس از انقلاب که حداقل از بحث مک فارلین شروع می شود، تا قراردادهای نفتی دوران اصلاحات واخیرا که در بالا ذکر شد، ارتباطات خود را با چنین افرادی حفظ کرده اند؟

صد البته نه تنها این رد پا وارتباطات در بخش های اقتصادی با مرتبطین رژیم صهیونیستی وجود دارد، بلکه تطهیر وردپای شاخه جاسوسی اسرائیل در ایران تحت نام زیتون در رسانه های نزدیک به تکنوکرات ها هم به چشم می خورد.

۵- امید می رود دولت درخصوص این اخبار وبازگشت وتاثیرگذاری افرادی چون عدنان خاشقی پاسخگو باشد.

پی نوشت:
(۱) شنوداشباح ص ۱۷۵
(۲) http: //farsnews. com/printable. php? nn=۸۹۰۳۰۵۰۲۶۶
(۳) شنود اشباح ص ۸۱۱ و۸۱۲
(۴) شنود اشباح ص ۸۱۵
(۵) http: //www. farsnews. com/newstext. php? nn=۱۳۹۲۱۰۲۵۰۰۱۱۸۹
(۶) http: //www. tasnimnews. com/Home/Single/۲۴۰۰۲۸
منبع: جهان

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...