نسخه چاپی

رایزنی خصوصی ظریف و اشتون

رایزنی دوجانبه وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش آغاز و قرار است در ادامه این دور از گفت‌وگوها، تیم ایرانی و معاونان اشتون نیز حضور یابند.

به گزارش نما، نشست «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه معاونانشان به منظور آغاز فرآیند نگارش پیش نویس متن توافقنامه جامع هسته‌ای ساعت 16:30 روز گذشته به وقت وین در محل هتل پله کوبورگ (محل استقرار روسای هیات‌ها) آغاز و ساعت 18:30 به وقت وین، موقتا خاتمه یافت و اعلام شد که ادامه رایزنی‌ها ساعت 21:00 به وقت محلی از سر گرفته می‌شود.

بعدا اعلام شد که این رایزنی‌ها به منظور مشورت‌های بیشتر دو طرف به صبح امروز موکول شده است.

به گزارش فارس، ظریف و اشتون لحظاتی پیش دیدار کردند و قرار است اعضای تیم ایرانی و معاونان کاترین اشتون بعدا در این نشست حضور یابند.

لازم به ذکر است اعضای هیات‌های 1+5 در این دیدار مذاکرات حضور ندارند و کاترین اشتون و معاونانش به نمایندگی از آنها با هیأت ایرانی به گفت‌وگو می‌پردازد.

نشست کارشناسان فنی ایران و 1+5 به منظور بررسی ابعاد فنی موضوعات ساعت 19:30 عصر دیروز به وقت وین برگزار و بیش از یک ساعت به طول انجامید.

چهارمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک از ساعت 10 صبح چهارشنبه به وقت وین در مقر سازمان ملل متحد در پایتخت اتریش آغاز شد و حدود یک ساعت به طول انجامید و در این نشست ایده‌های کلی از سوی طرفین درباره چارچوب توافق و نحوه نگارش آن مطرح شد.

این مذاکرات تا فردا نیز ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...