نسخه چاپی

مذاكرات عباس و جان كری شكست خورد

صائب عریقات مذاكره كننده ارشد تشكیلات خودگردان فلسطین امروز گفت كه مذاكرات محمود عباس رئیس این تشكیلات و جان كری وزیر امور خارجه آمریكا در لندن شكست خورد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، صائب عریقات در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: دیدار عباس و کری در لندن صریح بود اما چیز جدیدی به همراه نداشت.
وی گفت: محمود عباس در این دیدار بر لزوم توقف شهرک سازی اسرائیل و آزادی گروه چهارم اسیران فلسطینی و مذاکره درباره مرزهای دو دولت تاکید کرد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای اولین بار بعد از شکست مذاکرات سازش شب گذشته در لندن، محل برگزاری نشست موسوم به «دوستان سوریه»، دیدار کردند.
روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل این خبر را از قول یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد و گزارش داد این نشست غیررسمی در لندن بر روابط جاری آمریکا با مردم فلسطین متمرکز بوده است.
یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا قبل از آنکه جان کری واشنگتن را به مقصد لندن ترک کند گفته بود «درب‌ها هنوز به روی روند مذاکرات صلح باز هستند و این چیزی است که آقای کری به آن باور دارد.»
مذاکرات سازش از چند ماه پیش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل زیر نظر آمریکا برگزار شد اما 29 ماه آوریل گذشته به شکست انجامید.

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...