نسخه چاپی

رایزنی‌های چندین ساعته در هوای بارانی وین

شهر بارانی وین و هتل پله كوبورگ این شهر امروز ـ پنجشنبه ـ شاهد رایزنی‌های چندین ساعته درباره راه‌حل جامع هسته‌ای ایران است و خبرنگاران منتظر دریافت خبری از این رایزنی‌ها.

به گزارش نما امروز (پنجشنبه) چهارمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلستان، روسیه و چین) در حالی وارد دومین روز خود شد که اولین رخداد خبری این روز ملاقات دوجانبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

نشست «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه معاونانشان ساعت 16:30 دیروز (چهارشنبه) به وقت وین در هتل پله کوبورگ (محل استقرار روسای هیات‌ها) آغاز و پس از 2 ساعت، موقتا خاتمه یافت و اعلام شد که ادامه رایزنی‌ها ساعت 21:00 به وقت وین از سر گرفته می‌شود؛ ولی به دلیل طولانی شدن مشورت‌های 1+5 به صبح امروز موکول شد و ظریف و اشتون از ساعت 9:00 صبح به وقت وین تا 12:30 به مدت سه ساعت و نیم به صورت خصوصی دیدار و گفت‌وگو کردند.

البته سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف در طی این مدت با هلگا اشمیت معاون اشتون و همچنین مسئول دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طور جداگانه به رایزنی پرداختند.

ظریف هم ساعت 14:00 به وقت وین به دیدار فیشر رئیس جمهور اتریش رفت و در طی این دیدار با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات با گروه 1+5 و مواضع کشورمان، توافق نهایی با 1+5 را دست یافتنی خواند و گفت: واقع بینی و اراده دو طرف، عامل اساسی برای رسیدن به نتیجه است و رئیس جمهور اتریش نیز با اشاره به پیشرفت‌های حاصله، ابراز امیدواری کرد که وین نهایتا شاهد توافق جامع هسته‌ای باشد.

پس از آن بود که در ساعت 15:15 به وقت وین رایزنی‌های دوجانبه اشمیت و عراقچی آغاز شد و کماکان نیز ادامه دارد.

تا زمان مخابره این خبر هیچ اظهارنظری از سوی مقامات حاضر در این نشست درباره گفت‌وگوها صورت نگرفته و تنها مایکل مان سخنگوی اشتون در گفت‌وگو با فارس مذاکرات ظریف و اشتون را مفید خواند.

ظریف همچنین عصر امروز در اردوی تیم ملی فوتبال در والتراسدورف در حومه شهر وین حضور یافت.

خبرنگاران در محل استقرار رسانه‌ها در مرکز اتریش و همچنین در محل استقرار روسای هیأت‌ها در هتل پله کوبورگ کماکان منتظرند تا جزئیاتی از این رایزنی‌ها به دست آورند.

چهارمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو فردا نیز در شهر وین ادامه خواهد یافت.

۱۳۹۳/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...