نسخه چاپی

خط‌ و نشان‌ برپاكنندگان جام‌جهانی به دولت

معترضان به برپایی جام جهانی فوتبال در برزیل، روز پنجشنبه با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در شهرهای مختلف این كشور، برای دولت ˈدیلما روسفˈ خط و نشان كشیدند.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس نوشت: این اعتراضات که در شهرهای مختلف از جمله سائوپائولو و ریودو ژانیرو برگزار شد، می تواند پیش نمایشی از موج ناآرامی ها در طول بازی های جام جهانی این کشور باشد که 12 ژوئن (22 خرداد ) آغاز می شود.

معترضان امروز با مسدود کردن مهمترین بزرگراه های شهر سائوپائولو در شرق کشور، فعالیت های تجاری و اقتصادی این شهر را مختل کردند.

در ˈایتاکراˈ واقع در شمال شرقی این شهر نیز گروهی که گفته می شود از اعضای ˈجنبش کارگران بی خانمانˈ هستند، حرکت خود را به سوی ورزشگاه ˈآرنا کورینتیانسˈ، مکانی که قرار است بازی افتتاحیه جام جهانی بین دو تیم برزیل و کرواسی در آن انجام شود، آغاز کردند.

تشکل های کارگری و سازمان های معترض در برزیل، دلیل فعالیت های اعتراضی خود را نیاز کشور به خدمات مناسبت تر از جمله آموزش و پرورش و حمل و نقل عمومی عنوان کردند.

آنان معتقدند که برزیل کمبودهای زیادی در این زمینه دارد که از سوی دولت توجه چندانی به آن نمی شود.

سال گذشته، میلیون ها برزیلی نیز در طول برگزاری جام کنفدراسیون به خیابان ها آمدند و با اعتراض های خود، از محبوبیت روسف کاستند. این اعتراض ها در حالی صورت می گیرد که برزیل در ماه اکتبر نیز انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارد و یک شکست دیگر در جام جهانی می تواند برای انتخاب مجدد روسف، فاجعه بار باشد.

۱۳۹۳/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...