نسخه چاپی

توصیه حدادعادل به وزرا و روحانی

رئیس فراكسیون اصولگرایان مجلس در قم گفت: توصیه ما به رئیس جمهور ‌و وزرا این بوده ‌كه همواره سعی كنند از كسانی كه در فتنه ۸۸ فعال بوده‌اند و می‌دانید چه كرده‌اند، در مدیریت‌های حساس كشور استفاده نشود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد‌عادل که در پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم سخن می گفت، با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی، چهار خصوصیت مهم ذکر کرده اند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند، اقتصاد مقاومتی درونزاست یعنی باید به استعدادها و ظرفیت ها و توانایی‌های داخلی تکیه کنیم و برای ایجاد یک تحول سرنوشت ساز در اقتصاد کشور، باید توجه خودمان را به تقویت ظرفیت های داخلی کشور معطوف کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: نباید چشم امیدمان را به دیگران بدوزیم بلکه باید امیدمان به مردم خودمان باشد و بر نعمت های خداداد در میهن خودمان تکیه کنیم و در کنار این مسئله، باید اقتصاد برونگرا داشته باشیم یعنی در کنار ایستادن روی پای خودمان، به بیرون نگاه کنیم و به دیگر کشورها صادرات داشته باشیم.

حدادعادل خاطرنشان کرد: مردمگرا بودن اقتصاد مقاومتی دیگر مسئله مد نظر رهبر معظم انقلاب ‌بود که معنی آن ایستادن بر توان مردمی است. چند سال قبل رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44، اقتصاد را به سمت واگذاری به مردم تا حد ممکن راهنمایی کردند.

وابستگی اقتصادی به بیگانه، با استقلال سیاسی سازگار نیست

وی تاکید کرد: دیگر خصوصیت اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان بودن است و رهبر معظم انقلاب منظما بر مسئله علم و دانش بر کشور تاکید می کنند، تصور من این است که حداقل ماهی یک بار ایشان در دیدارها و گفت‌و‌گو‌های خود با مسئولان، بر مسئله علم تاکید می‌کنند زیرا به زعم ایشان، اگر در علم و دانش عقب مانده باشیم، در صنعت عقب می‌مانیم و عقب ماندگی در صنعت ما را به بیگانه واگذار می‌کند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: وابستگی اقتصادی به بیگانه، با استقلال سیاسی سازگار نیست و نمی شود ملتی بر علیه بیگانگان سال ها قیام کرده باشد و سپس در مسئله اقتصادی به سوی بیگانه دست طلب دراز کند و آن وقت آنچه که می دانید، پیش بیاید.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: چهارمین رکنی که مد نظر رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی است، عدالت محور بودن آن است و خود ایشان بارها فرموده اند که ما نمی خواهیم آمار و ارقام بدهیم اما قشرهای مستضعف و ضعیف جامعه زیر پا له شوند بلکه در اقتصاد ما باید رشد و توجه به عدالت اقتصادی مبنا باشد.

حدادل عادل تاکید کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب به مردم، خرید کالای داخلی و به تولید کنندگان، تولید کالای با کیفیت است زیرا خرید کالای ایرانی، باعث تولید کار، افزایش ابتکارات، کاهش تورم و کنترل نقدینگی می شود و با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب، شعار سال 93 را اقتصاد و فرهنگ، با عظم ملی و مدیریت جهادی قرار دادند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون سبک زندگی اسلامی، به اقتصاد مقاومتی دست پیدا نمی کنیم و متاسفانه به دلیل نفوذ فکری طاغوت در کشور ما قبل از انقلاب اسلامی، باید قبول کنیم که از سبک زندگی اسلامی دور مانده ایم و بسیاری از رفتارهای ما اسلامی نیست.

وی افزود: مصرف ما، تولید ما، سلیقه ها و سنت های غلطی که مانند زنجیر دست و پای ما را بسته است، اسلامی نیست و مادام که مقلد غرب باشیم، در اقتصاد محتاح آنها هستیم و اگر بخواهیم اقتصاد خود را براساس تبلیغاتی که دشمنان ما از شبکه های تلویزیونی خودشان می کنند و ما را به مصرف کالاهای زائد دعوت می کنند، بنا کنیم، به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید و حتی روز به روز محتاج تر می شویم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این شبکه های خارجی میزگرد می گذارند تا دل ملت را خالی کنند و نفت خریداری نشود و ما بیشتر تحریم شویم و بانک ها حق خرید نداشته باشند و از طریق این شبکه ها به ملت ایران، ظلم و جفا می شود و در عین حال از همان شبکه ها، کالاهای غربی و سبک زندگی غربی، تبلیغ می شود.

حداد عادل تاکید کرد: از یک طرف ملت را با تبلیغ کالای خارجی به خروج ارز تشویق می کنند و از سوی دیگر با تحریم، جلوی فعالیت های اقتصادی ملت را می گیرند و به باور من این سبک زندگی اسلامی، آن قدر اهمیت دارند که اگر خطبای جامعه هر هفته نسبت به این مسئله اقدام به توضیح دادن کنند، ابعاد این مسئله همچنان باز می ماند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چه شعار امسال را در زمینه اقتصادی متمایز کرد، آمدن فرهنگ در کنار اقتصاد و تاکید بر سبک زندگی اسلامی بود زیرا فرهنگ منشاء انقلاب اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فرهنگ برای یک ملت، در حکم هوا برای زندگی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در کنار بحث اقتصاد، بحث فرهنگ را قرار دادند تا مبادا تصور کنیم توجه به مسئله اقتصاد، ما را از فرهنگ دور کند و شاید علت توجه ایشان به مسئله فرهنگ برای این باشد که برخی می اندیشند حال که در حال مذاکره با پنج به علاوه یک و آمریکایی ها هستیم، باید از ارزش ها و آرمانی اسلامی خودمان دست برداریم و این را ممکن است در مجلات و روزنامه هایشان نوشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان نگران این بودند که مبادا برخی فکر کنند راه حل مشکلات اقتصادی ما کوتاه آمدن در عرصه ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است زیرا بعضی ها معتقدند که ما برای حل مشکلات اقتصادی خود باید از آرمان های انقلاب اسلامی دست برداریم و از دفاع از آرمان ملت مظلوم فلسطین دست برداریم و ظلم و جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم نکنیم.

حداد عادل با اشاره به جنایت های آمریکا در منطقه و جهان اسلام تصریح کرد: برخی معتقدند که ما نباید به جنایت های آمریکا در منطقه و جهان اسلام حساسیت داشته باشیم و جنایت های آمریکا و اسرائیل را مورد توجه قرار ندهیم از این رو رهبر انقلاب اسلامی نام فرهنگ را در کنار اقتصاد آوردند تا بدانیم راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تمسک و پایداری بر فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما با تکیه بر فرهنگ اسلامی می توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توانیم به فرهنگ و ارزش های اسلامی برسیم.

وی افزود: دیگر نکته مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، عزم ملی است و مراد از این عزم ملی این است که برای رسیدن به فرهنگ و اقتصاد مقاومتی، همه ملت باید احساس وظیفه کنند و هیچ کس نیست که در این عرصه خود را مسئول نداند و انجام وظیفه نکند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر کس که در این کشور مسئولیتی دارد یا حتی بانوان خانه دار، باید عزم خود را برای اقتصاد مقاومتی و فرهنگ به کار گیرد و از سوی دیگر مدیران کشور باید سالم باشند و پاکدست باشند.

حدادل عادل تصریح کرد: ما به اقتصاد مقاومتی نمی رسیم مگر اینکه کشور در آرامش باشد و آرامش و امنیت لازمه رسیدن به این اهداف است و رهبر معظم انقلاب اسلامی این معنا را از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید مکررا تذکر داده اند و به ویژه درباره دانشگاه ها گفته اند که فضای دانشگاه را به دور از اضطراب های سیاسی نگه دارید تا فضای علم و دانش در دانشگاه ها شکل گیرد.

وی افزود: توصیه ما به رئیس جمهور محترم و وزرا این بوده است که همواره سعی کنند از کسانی که در فتنه 88 فعال بوده اند و می دانید چه کرده اند، در مدیریت های حساس کشور استفاده نشود و مخصوصا در دانشگاه ها، مراقب باشند کاری نکنند که دانشگاه به وضعی که دشمنان انقلاب را خوشحال می کند، برگردد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک آرزوی دور از دسترس نیست و ممکن و شدنی است به شرط آن که عزم ملی، مدیریت جهادی و حرکت به سمت سبک زندگی اسلامی و بصیرت همراه آن باشد.

۱۳۹۳/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...