نسخه چاپی

احمدی‌نژاد: در ایران عقب نشینی معنا ندارد

عکس خبري -احمدي‌نژاد: در ايران عقب نشيني معنا ندارد

امروز بدخواهان عالم ناراحت بوده كه مردم ایران در حال پیشرفت هستند. سر و صدا و بداخلاقی می‌‌كنند اما ما به آن‌ها می‌گوییم كه هنگامی كه شما دست چپ و راست خود را نمی‌شناختید در ایران بزرگان و ادبای بسیاری زندگی می‌كردند.

رييس‌جمهور گفت: تمام مشكلات جامعه‌ بشري از آنجاست كه عده‌ قليلي نمي‌توانند در برابر خودبرتري‌ها و خودپرستي‌ها مقاومت كنند.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور با حضور در جمع مردم پرشور شهرستان كلات شرط رسيدن به قله كمال را استقامت در برابر وسوسه‌ها و مانع تراشي عنوان كرد و گفت: مي‌دانيد كه اگر فرد يا ملتي در برابر مانع تراشي‌ها و وسوسه‌ها مقاومت كند و سختي‌ها و مشكلات را به جان بخرد، حتما به اهداف خود خواهد رسيد.

رييس‌جمهور اظهار كرد: تمام مشكلات جامعه‌ بشري از آنجاست كه عده‌ قليلي نمي‌توانند در برابر خودبرتري‌ها و خودپرستي‌ها مقاومت كنند و اجازه مي‌دهند خصلت‌هاي ضد بشري بر آن‌ها غلبه كنند. كساني كه به علت خودخواهي اقدام به جنگ و كشتار و جنايت مي‌كنند كساني هستند كه تسليم خودخواهي‌ها، وسوسه‌ها و خودپرستي‌ها شده است. وي ادامه داد:‌ ملت ايران تصميم گرفته قله‌هاي پيشرفت را با علم، دانش، فرهنگ و كار فتح كند، اما عده‌اي در عالم پيدا شده‌اند كه از اين‌ها بدشان مي‌آيد و در حالي كه هر انسان طبيعي از پيشرفت و علم و كار استقبال مي‌كند، اما آن‌ها پيشرفت خود را در گرو عدم پيشرفت ديگران مي‌دانند و دست به توطئه، تبليغات، بي‌ادبي‌ها و فشار مي‌زنند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز بدخواهان عالم ناراحت بوده كه مردم ايران در حال پيشرفت هستند. سر و صدا و بداخلاقي مي‌‌كنند اما ما به آن‌ها مي‌گوييم كه هنگامي كه شما دست چپ و راست خود را نمي‌شناختيد در ايران بزرگان و ادباي بسياري زندگي مي‌كردند. احمدي‌نژاد سخنان خود را با اين جمله كه در ايران عقب‌نشيني و تسليم معنا ندارد، پايان داد.

مشكلات جامعه بشري ناشي از وجود انسان‌هاي بي‌عقل است

رييس‌جمهور گفت: كسي كه از مدار حق و اعتدال خارج شد سرنوشتي جز سقوط و جهنم در انتظار او نيست.

محمود احمدي‌نژاد در پنجمين روز از سفر خود به استان خراسان رضوي صبح دوشنبه در جمع مردم سرخس حضور يافت و با بيان اين‌كه «عقل موجب شكوفايي، كمال و سعادت مي‌شود» اظهار كرد: همه نعمت‌هاي الهي در سايه عقل در اختيار انسان قرار مي‌گيرد، خداوند قدرت اراده را براي خدمت، تلاش و كمال داده است همچنين قدرت تشخيص براي دفاع از انسان‌ها نيز از سوي خداوند داده شده است.

رييس‌جمهور گفت: قدرت براي اعمال عدالت، خدمت و صيانت از حقوق انسان‌هاست، اگر كسي اين نعمت‌ها را در جاي خود به كار برد شكر نعمت كرده است. به عنوان مثال فردي حاكم شد و قدرتي به دست آورد و از اين قدرت در جهت فشار به مردم و چپاول ملت‌ها و سركوب آن‌ها و اشغال سرزمين‌ها استفاده كرد كه اين كفر نعمت است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: كسي كه از مدار حق و اعتدال خارج شد سرنوشتي جز سقوط و جهنم در انتظار او نيست.

وي افزود: صبر بر حرام يكي از نشانه‌هاي وجود عقل است، زيرا وسوسه‌ها و شيطان‌ها انسان را محاصره مي‌كنند تا از نعمت‌هاي الهي درست استفاده نكند. برتري‌ طلب‌ها، زورگوها و كساني كه خود را مالك ملت‌ها مي‌شناسند در درون‌شان غرور و تكبر موج مي‌زند. كسي كه در راس جهاني نشسته و مشاهده كند كه با دستور او ملتي متلاشي مي‌شود و ثروت‌ها و منابع آن ملت به جيب او و دوستانش مي‌رود، وسوسه شده و تحت تاثير قرار مي‌گيرد زيرا قدرت وسوسه انگيز است.

احمدي‌نژاد با اشاره به وضعيت كنوني جهان گفت: مشكلات جامعه بشري در طول تاريخ ناشي از وجود انسان‌هاي بي‌عقل و كم عقل است. زيرا اگر عقل داشتند به منطقه ما لشكركشي نمي‌كردند و صدها هزار انسان را از بين نمي‌بردند تا جيب يك مشت سرمايه‌گذار بي‌فرهنگ را پر كنند.

رييس‌جمهور نصيحتي نيز به دشمنان كرد و يادآور شد: با ملت‌ها با ادب و با احترام صحبت كنيد زبان و دست‌تان را كوتاه كنيد. صدها هزار كيلومتر آن طرف‌تر نشسته اما زبانش در منطقه ما در حال پرگويي و وسوسه‌گري است. 10 هزار كيلومتر فقط طول دست آن‌هاست كه از منطقه ما منابع و نفت را ببرند، اما ما به آن‌ها مي‌گوييم كه اگر زبان شما به كره ماه هم برسد ملت ايران از حقوق اساسي خود عقب‌نشيني نمي‌كند.

رييس دولت دهم ادامه داد: صهيونيست‌ها فضاي ناامني و ديكتاتوري را به ملت فلسطين تحميل كردند و خودشان نيز در عذاب بوده و دائما نگران هستند و امنيت خاطر ندارند ما به آن‌ها مي‌گوييم كه حق ملت فلسطين را بده و خودت نيز در آرامش باش. (اين اظهارات احمدي‌نژاد شعار مرگ بر اسراييل اهالي شهرستان سرخس را به دنبال داشت)

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به مشكلات در شهرستان سرخس از جمله راه و ذخاير آبي گفت: انجام اقدامات به عهده ماست و ما بودجه لازم را براي رفع اين مشكلات اختصاص خواهيم داد. براساس اين گزارش جمعي از اهالي شهرستان سرخس خواستار گازرساني به روستاهاي اطراف بودند كه رييس‌جمهور در پاسخ به آن‌ها گفت:‌ در قانون فاصله روستاها براي گازرساني مدنظر قرار گرفته است، اما اگر ما را فردا محاكمه نكنند و نگويند كه قانون را زير پا گذاشتي، مي‌خواهيم به وزير نفت بگوييم كه كمي برو چانه‌زني كن تا قانون به گونه‌اي ديگر تفسير شود.

ملت ايران در برخورداري از حق انتخاب آزادانه شايسته‌ترين ملت‌هاست

رييس‌جمهور ملت ايران را بهترين و سربلندترين ملت در طول تاريخ برشمرد و گفت:‌ خدمت به ملت ايران بالاترين افتخار عالم بوده و خادمان مردم بر خود مي‌بالند كه قطره‌اي از درياي بيكران ملت ايران هستند.

دكتر محمود احمدي‌نژاد همچنين شامگاه يكشنبه در جريان برنامه‌هاي سفر به استان خراسان رضوي و در مراسم پاسداشت يكصدمين سفر استاني هيات دولت، با بيان اين‌كه «برگزاري سفرهاي استاني در حقيقت نوعي از انجام وظيفه دولتمردان نسبت به مردم است» ‌به تجليل از چند نفر از خادمان اين سفرها اشاره و خاطرنشان كرد: عده خيلي زيادي براي برگزاري اين سفرها تلاش كرده و زحمت كشيده‌اند و بنده كوچكترين خدمتگزار در بين اين جمع بزرگ خدمتگزاران به ملت ايران هستم؛ همه اين خدمتگزاران براساس اين باور كه اصل حكومت متعلق به مردم است كار و تلاش مي‌كنند و خود را نوكر و خادم اين ملت مي‌دانند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «اعتقاد خدمتگزاران مردم در دولت به اين اصل كه حكومت متعلق به مردم است، تنها شعاري نبوده بلكه از عمق دل و جانشان نشأت مي‌گيرد» گفت: اعتقاد ما اين است كه اگر كسي عاشق مردم نباشد نمي‌تواند به آن‌ها خدمت كند و در عرصه حكومت تنظيم‌كننده رابطه خود با مردم را تنها عشق ورزي به مردم دانسته و يقين داريم كه اگر دلي خالي از عشق شود بلافاصله انسان را از انسانيت تهي كرده و ديگر مجال برقراري رابطه انساني با ديگران را به او نخواهد داد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که «سخن گفتن از ملت ايران به عنوان بهترين ملت جهان به معناي نژادپرستي و يا از روي تعصبات قومي نبوده و در واقع بيان يك حقيقت و واقعيت جاري در تاريخ است» گفت: اگر ملت‌هاي عالم را با هم مقايسه كنيم، هيچ ملتي پاك‌تر، صميمي‌تر، شجاع‌تر، انساني‌تر و آرماني‌تر از ملت ايران پيدا نخواهيم کرد. و اين از نعمات خداي متعال است كه ما را جزئي از اين ملت قرار داده است.

رييس‌جمهور با تأكيد بر اين‌كه «ما همواره بر ايراني بودن و ايراني ماندن خود افتخار مي‌کنيم» اظهار كرد: برخي تصور مي‌كنند كه اگر بناست ارزش‌هاي الهي در جامعه‌اي برپا شده و حكومت ديني مستقر شود ديگر حركت همكاري و همراهي مردم اهميتي نخواهد داشت و اين در حالي است که اين باور با هر توجيهي ارائه شود اشتباه است.

وي با تأكيد بر اين‌که «ما به عشق خود نسبت به ملت ايران افتخار مي‌كنيم و حاضر نيستيم آن را با هيچ چيز با ارزشي در دنيا معاوضه کنيم» گفت: عشق به ملت ايران در نزد خادمان مردم عشقي الهي محسوب مي‌شود و اين سخن به هيچ وجه تبليغاتي يا جناحي نيست.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌که «ارزش‌هاي الهي زماني در جامعه مستقر مي‌شوند كه مردم آزادانه آن‌ها را انتخاب کرده و بخواهند» تصريح کرد: يك انتخاب زماني ارزشمند و تاثيرگذار است كه آگاهانه و از روي اختيار باشد؛ همان گونه که پيامبر گرامي اسلام(ص) و اميرالمؤمنين(ع) با تحمل سختي‌هاي بسيار به حق انتخاب مردم احترام گذاشته و هرگز به دنبال تحميل اراده خود بر آن‌ها نبودند.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه «عدالت نيز در جامعه زماني محقق مي‌‌شود كه مردم آن را مطالبه كنند» گفت: اراده و خواست مردم موضوعي نمايشي نيست بلكه مردم به معناي حقيقي مالك و صاحب امور کشور هستند و اين برخلاف نگاه عده‌اي است که تنها در سخنان و شعارهاي خود نامي از مردم بر زبان آورده و در عمل براي نقش و جايگاه مردم اهميتي قائل نيستند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «اراده و خواست مردم از نگاه اسلام در حكومت اصالت داشته و راي مردم و انتخابات مهم، موثر و تعيين‌كننده بوده و حرکتي ظاهري نيست» اظهار كرد: اگر چه در غرب از احترام به راي مردم سخن گفته مي‌شود اما در حقيقت همه امور را سرمايه‌سالاران سامان مي‌دهند و راي و اراده مردم به هيچ وجه در آنجا حاكم نمي‌شود.

رييس‌جمهور افزود: در فرهنگ، آموزه‌ها و اعتقادات اسلام اين اراده مردم است كه بايد حاكم شود و زماني اين امر پسنديده و زيبا خواهد بود كه خواست و اراده مردم در مسير عدالت و توحيد قرار گيرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه «انتخاب آزادانه حق همه ملت‌هاست و ملت ايران شايسته‌ترين ملت‌ها براي برخورداري از اين حق است» تصريح كرد: هيچ مورد و مصداقي در تاريخ ثبت نشده كه اگر روح جمعي ملت ايران تصميمي گرفته باشد، آن انتخاب غلط بوده و يا برخلاف منافع ملت باشد و همواره اراده جمعي و تصميمات همگاني ملت ايران در راستاي توحيد، عدالت، پاكي و آزادمنشي بوده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور محمد وردي صفت، شيرين هوشياري پسر نوجوان بوشهري و دختر نوجوان اهل فارس در مراسم پاسداشت صدمين سفر استاني هيات دولت افزود: از روزي كه در يكي از سفرهاي دور دوم سفرهاي استاني دولت، شيرين را ديدم كه پدرش به تازگي شهيد شده بود، چشمان اشكبار او همواره مقابل من است و تاثير نگاه مظلومانه، اشك‌ها، كلمات و صفا و صميميت و پاكي اين دختر با هيچ چيز ديگري برايم قابل تغيير و مقايسه نيست.

رييس‌جمهور اظهار كرد: همچنين محمد، نوجوان بوشهري را كه در سفر به استان بوشهر ملاقات كردم هيچگاه از ياد نمي‌برم چرا كه زماني كه او را ديدم با وجود آنكه كفش به پا نداشت سخني از نيازهاي شخصي‌اش به ميان نياورد، بلكه با سخناني بسيار اثرگذار از نيازهاي مدرسه‌‌ و محله‌اش گفت و ملتي كه كودكان كم سن و سال آن‌ها از چنين سطحي از فهم برخوردارند، مايه افتخار بوده و نوكري براي آن‌ها بالاترين افتخار عالم است.

احمدي‌نژاد با اشاره به سفرهاي متعدد خود به ديگر کشورهاي جهان، تصريح كرد: گروهي كه سفرهاي استاني را سازماندهي مي‌كنند به جرأت تنها گروهي هستند كه تمامي نقاط ايران را از نزديک ديده‌اند و بنده به عنوان يكي از اعضاي اين گروه وقتي ايران را با ديگر كشورها مقايسه مي‌كنم به اين نتيجه مي‌رسم كه حقيقتاً خداوند ايران را خلق كرده و در طول تاريخ به پيش برده تا مأموريت الهي را در جهان عملياتي كند.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌که «خداوند ايران را در بهترين موقعيت جغرافيايي عالم خلق كرده و بهترين منابع و امكانات را در آن قرار داده است» خاطرنشان كرد: خداي متعال بهترين ملت عالم را در سرزمين ايران قرار داده كه تاکنون توانسته‌اند بزرگاني چون ابن‌سينا، ابوريحان بيروني، خواجه‌نصير الدين طوسي و امثال آنان را در دامان خود تربيت كنند؛ همه اين نعمت‌ها نشان دهنده آن است كه يك ماموريت بزرگ بر عهده اين ملت قرار داده شده است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌که «امروز مردم جهان از وضع موجود دنيا ناراضي بوده و در انديشه تغيير به سر مي‌برند و به شخصيت‌ها، احزاب و مدعيان اطراف خود اميد و اعتباري ندارند» گفت: امروز نگاه و اميد ساير ملت‌ها براي ساختن آينده‌اي مطلوب به سرعت در حال گردش و تمركز به سوي ملت ايران است چرا كه ملت ايران و قدرت اثرگذاري، انديشه و فرهنگ اين ملت اميد به ايجاد تغيير را در جهان ايجاد كرده و اين موضوع مهمي است كه ذهن بسياري از مردم جهان را به خود مشغول كرده است.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌که «البته در داخل ايران مشكلات زيادي وجود دارد و ابتدا بايد در اين سرزمين عدالت و آزادي واقعي را مستقر كنيم تا كرامت و حريت انسان‌ها احياء شود» تصريح کرد: امروز جهان نيازمند راه و منش جديدي بوده و تنها ملتي كه مي‌تواند پاسخي درست، سازنده و اثربخش به اين نياز ملت‌ها بدهد، ملت پرافتخار ايران است.

احمدي‌نژاد در پايان تأكيد كرد: تا آخرين لحظه حضورمان در عرصه خدمت، بر عهدمان با مردم پايدار هستيم و سفرهاي استاني با همين قوت برقرار و پايدار خواهند بود.

۱۳۹۱/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...