نسخه چاپی

جیغ بنفش بی‌بی‌سی فارسی از لغو همایش صهیونیستی

پس از لغو سخنرانی طراح یادمان هولوكاست و معمار پوچ‌گرای آمریكایی، بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریكا، گویانیوز و دیگر رسانه‌های معاند نظام به فحاشی علیه منتقدین این همایش پرداختند.

پس از لغو سخنرانی طراح یادمان هولوکاست و معمار پوچ‌گرای آمریکایی، بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا، گویانیوز و دیگر رسانه‌های معاند نظام به فحاشی علیه منتقدین این همایش پرداختند.قرار بر این بود تا پیتر آیزنمن به دعوت دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی به ایران سفر کند و در همایشی با عنوان «همایش‌ بین‌المللی معماری معاصر» در روزهای 23 و 24 اردیبهشت‌ماه در برج میلاد تهران سخنرانی کند. پس از انتشار این خبر، روزنامه کیهان در دو خبر ویژه تحت عنوان «معمار یادمان هولوکاست به ایران می‌آید!» (93/2/4) و «اعتراض به سفر معمار پوچ‌گرای آمریکایی به ایران» (93/2/16) به افشاگری درخصوص گرایشات صهیونیستی این معمار آمریکایی پرداخت. پس از انتشار این دو خبر، دانشجویان انقلابی و اساتید متعهد به برگزاری این همایش اعتراض کردند. در همین راستا، «جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی» در بیانیه‌ای اعتراض خود را به سفر معمار حامی رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

پس از گسترش دامنه مخالفت‌ها و تشریح تفکرات باطل این معمار پوچ‌گرا، مجریان این مراسم با سرپوش گذاشتن بر اشتباه فاحش خود در دعوت از این معمار بدسابقه، بدون هیچگونه عذرخواهی، در اطلاعیه‌ای بی‌نام و نشان، از لغو همایش خبر دادند و در توهینی آشکار به شرکت‌کنندگان (که هر کدام مبلغ 500 هزار تومان برای حضور در این مراسم دو روزه پرداخت کرده بودند) تنها در یک کامنت در صفحه فیس‌بوک، توضیح مختصری ارائه دادند. مجریان این مراسم در اطلاعیه بی‌نام و نشان خود نیز اعلام کردند که «به دلیل رعایت مصالحی که مراجع ذیصلاح در نظر دارند، همایش مذکور برگزار نخواهد شد». این فرافکنی در حالی است که این مجریان، از سابقه سیاه این معمار پوچ‌گرا کاملا مطلع بودند و تعمدا تصاویر یادمان هولوکاست را که از مشهورترین بناهای این معمار است، در پوستر همایش، سانسور کردند.

پس از لغو این همایش و خبر ویژه کیهان با عنوان «سفر معمار پوچ‌گرای آمریکایی به ایران لغو شد» (93/2/22) رسانه‌های اپوزیسیون به فحاشی علیه منتقدین این همایش پرداختند و با تندرو خواندن دانشجویان و اساتید انقلابی، همانند داستان ریچارد فرای، با بت‌سازی از این معمار پوچ‌گرا، این اتفاق را ضایعه‌ای بسیار بزرگ برای ایرانیان دانستند. در همین راستا، بی‌بی‌سی فارسی در گفت‌وگوی اختصاصی با پیتر آیزنمن با مظلوم‌نمایی از این معمار صهیونیست و به نقل از وی اعلام کرد: بنای یادبود در برلین، هیچ ربطی به هولوکاست ندارد. این فرافکنی و دروغ بزرگ در حالی است که سایت بی‌بی‌سی فارسی در تاریخ 10 می 2005 در خبری با عنوان «بنای یادبود واقعه قتل عام یهودیان برلین گشایش یافت»، آورده است: «این بنا به احترام قربانیان یهودی واقعه موسوم به هولوکاست ساخته شده و 2700 لوح سنگی در آن نصب شده است».

پیتر آیزنمن که به یک معمار بازاری و خادم دولت‌های سرمایه‌داری در کشورهای غربی مشهور است در بخش دیگری از گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی، خشم خود را از لغو این سفر با توهین به مردم ایران ابراز داشته و گفته است: من 10 روز کار و زندگی‌ام را در نیویورک رها کرده بودم تا به ایران بیایم؛ کاری که به ندرت انجام می‌دهم!لازم به ذکر است که حمایت دانشگاه آزاد از این همایش صهیونیستی تا جایی بود که دفتر مدیر گروه معماری واحد قزوین، به عنوان یکی از مراکز اصلی ثبت‌نام همایش معرفی شده بود.

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...