نسخه چاپی

مهلت دو ساعته ارتش لبنان به عناصر مسلح‬

در پی بالاگرفتن درگیری ها میان دو منطقه 'جبل محسن' و 'باب التبانه' در شمال لبنان كه بیش از ۳۰ ساعت از آغاز آن می گذرد، ارتش لبنان به عناصر مسلح طرابلس برای تخلیه خیابانها، دو ساعت فرصت داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا از بیروت، طرف های درگیر در شمال لبنان سحرگاه امروزدوشنبه از توپ های 'انیرگا' و 'آر پی جی' در مناطق مختلف به شكل گسترده استفاده كردند.

شدیدترین درگیری ها در مناطق 'الملوله'، 'البداوی'، 'المنكوبین' و 'جبل محسن' طرابلس در جریان بود و صدای گلوله و خمپاره كه بین دو طرف رد و بدل می شد، تا صبح امروز دوشنبه به گوش می رسید، به شكلی كه این درگیری ها در این ساعات، عبور و مرور را در شهر مختل كرده است.

بنابر گزارش خبرنگار ایرنا از طرابلس، این درگیری ها تاكنون پنج كشته از جمله یك سرباز ارتش و همچنین بیش از ۴۰ زخمی كه عمدتا از مردم عادی بوده اند، برجای گذاشته است؛ این ناآرامی ها هم اكنون توسط تك تیراندازان در محله های مختلف شهر ادامه دارد.

پس از آغاز این درگیری ها در سحرگاه دیروز یكشنبه، عناصر ارتش لبنان با حضور در مناطق مختلف طرابلس بویژه در خیابان 'سوریه' این شهر، اقدام به مقابله با عناصر مسلح كرده اند و به تعقیب این عناصر ادامه دادند تا آرامش به شكل كامل به طرابلس باز گردد.

شب گذشته نیز پس از تماس های متوالی میان فعالان، وزرا و نمایندگان این شهر و پس از جلسه ای كه به ریاست 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان در خانه شخصی وی در طرابلس برگزار شد، متحصنین در میدان 'عبد الحمید كرامی' چند ساعتی خیابان های این شهر را برای عبور و مرور مردم باز كردند.

این متحصنان در اعتراض به بازداشت 'شادی مولوی' یكی از سران جریان سلفی در شمال لبنان و همچنین به منظور تلاش برای آزادی چند تن دیگر از بازداشت شدگان، دست به تحصن و اعتراض زده اند.

'میشل سلیمان' رییس جمهوری شورای عالی دفاع ملی كشور را برای نشستی فوری در كاخ ریاست جمهوری فراخواند و پس از آن مقرر شد كه ارتش و نیروهای امنیتی به شدت با اخلال كنندگان در نظم عمومی برخورد كنند.

وزیر كشور لبنان نیز اعلام كرد كه این وزارت خانه فهرست كاملی از افرادی كه آرامش روز یكشنبه شمال لبنان را به هم زدند، در اختیار دارد و آنها را دستگیر خواهد كرد.

۱۳۹۱/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...