نسخه چاپی

وقتی پسران فرانسوی دامن می پوشند

عکس خبري -وقتي پسران فرانسوي دامن مي پوشند

دانش آموزان پسر در ۲۷ دبیرستان در شهر نانت فرانسه با پوشیدن دامن در یك حركت ضد تبعیض جنسی به نام «روز دامن» شركت كردند.

این تصمیم با حمایت مقامات آموزشی محلی گرفته شده و پسران با دامن یا دامن همراه با جوراب شلواری برچسبی را حمل می کردند که رویش نوشته بود: «من با تبعیض جنسی مبارزه می کنم شما چطور؟»
دامن پسران

به گزارش خبرآنلاین، یورو نیوز نوشت، یکی از دانش آموزانی که در این برنامه شرکت کرده است می گوید: «خوب، من فکر می کنم که پوشیدن دامن کار بزرگی نیست. من خوشحال می شوم اگر به این وسیله بتوان کاری انجام داد.»

در خارج از یکی از این مدارس 150 نفر از یک گروه راستگرای ضد ازدواج همجنسگرایان، به اعتراض به این حرکت پرداختند. آنها می گویند این برنامه بدنبال از بین بردن تمایز جنسی است.

آرتور موانه سازمان دهنده برنامه «روز پوشیدن دامن» می گوید: «ما شاهدیم که در بسیاری از دبیرستان های منطقه ما، تبعیض جنسی و تبعیضاتی فراتر از آن وجود دارد که ما را وادار کرد کاری برای مبارزه با این وضعیت انجام دهیم، به همین خاطر این ایده را مطرح کردیم.»

یک دانش آموز دختر نیز می گوید: «تبعیض جنسی فقط تنها برای زنان نیست که نیاز به حمایت دارند. تبعیض جنسی همچنین یک مبارزه روزمره برای مردان است. مردان هم می توانند قربانی تبعیضجنسی باشند.»

جنسیت در آموزش و پروش فرانسه پس از معرفی یک برنامه آموزشی برابری جنسیتی به موضوع داغی در فرانسه تبدیل شده است. محافظه کاران فرانسه از آموزش مدارا با زوج های همجنسگرا و برنامه هایی همچون برنامه «روز پوشیدن دامن» خشمگین هستند.

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...