نسخه چاپی

دارایی‌های شخصی اوباما چقدر است؟

بنابر گزارش مالی، دارایی‌های رئیس جمهوری آمریكا و همسرش دو تا هفت میلیون دلار است.

بنابر گزارش مالی، دارایی‌های رئیس جمهوری آمریکا و همسرش دو تا هفت میلیون دلار است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز اظهارنامه مالی سالیانه خود و دارایی‌هایش را به ارزش 276 هزار تا 940 هزار دلار شامل املاک مشترک اجاره‌ای با همسرش جیل ارایه کرده است.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: قانون اصول اخلاقی در دولت آمریکا مصوب 1978 به تمامی مقام‌های عالی رتبه فدرال حکم می‌کند که دارایی‌های شخصی خودشان را اعلام کنند.

سیستم اظهار مالی علنی در آمریکا برای جلوگیری از کشمکش‌ مالی منافع طراحی شده و به صورت نظام مند دارایی‌های مقام‌های دولتی آمریکا را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

روسای جمهور و سایر مقام‌های دولتی آمریکا بایستی لیست دارایی‌های خود را اعلام کنند و سپس ارزش گذاری هر کدام از این دارایی‌ها براساس قوانین خزانه‌داری آمریکا صورت می‌گیرد.

اوباما، علاوه بر ارایه حساب‌های بانکی، شاخص‌ سرمایه‌ها و حق الزحمه استادی در دانشگاه از کتاب خود به نام "نامه‌ای به دخترانم" نیز حق فروش دریافت می‌کند.

میانگین دارایی‌های رئیس جمهوری آمریکا بین 95 / 1 تا 15 / 7 میلیون دلار تخمین زده شده است. همچنین اوباما، تنها یک مورد بدهکاری دارد و آن هم وام منزلشان در شیکاگو است.

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...