نسخه چاپی

تجاوز جنگنده‌های تركیه به حریم عراق

شاهدان عینی در مناطق مرزی در استانهای دهوك و اربیل عراق روز جمعه از نقض حریم هوایی این كشور از سوی جنگنده‌های تركیه خبر دادند.

به گزارش نما، سایت عراقی «السومریه نیوز» به نقل از شاهدان عینی نوشت: جنگنده‌های ترکیه بر فراز منطقه در سطح پایین پرواز کردند؛ بدون اینکه منطقه‌ای را هدف قرار دهد.

«سلمان محمد» از اهالی منطقه العمادیه در 70 کیلومتری مرکز استان دهوک اظهار داشت: دو جنگنده ترکیه با نقض حریم هوایی منطقه، بر فراز نواحی مرزی کاره و نهیل از توابع منطقه العمادیه پرواز کردند.

وی گفت: جنگنده‌های ترکیه به مدت نیم ساعت بر فراز منطقه یاد شده پرواز کردند.

برخی از روستاییان منطقه کوه‌های قندیل استان اربیل نیز گفتند: جنگنده‌های ترکیه حریم هوایی این منطقه را نقض کرده و بر فراز آن به مدت نیم ساعت به پرواز درآمدند؛ بدون اینکه جایی هدف قرار دهند.

مناطق مرزی همجوار با ترکیه از ماه مارس گذشته شاهد آرامش نسبی است. این آرامش بعد از اعلام آتش بس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و خروج افراد مسلح آن از خاک این کشور به سمت شمال عراق بنا به درخواست رئیس این حزب برقرار شد.

با این حال حزب کارگران کردستان ترکیه در ماهآگوست گذشته اعلام کرد که خروج افراد مسلح این گروه از ترکیه متوقف شده است، زیرا دولت ترکیه هیچ اقدامی در مسیر اجرای صلح نکرده است. این حزب در عین حال تأکید کرد که به آتش بس پایبند است.
منبع: العالم

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...