نسخه چاپی

9 وزیر دولت به مجلس می‌روند

كمیسیون‌های تخصصی مجلس در روزهای یك‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه این هفته تشكیل جلسه می‌دهند كه قرار است ۹ وزیر دولت در جلسات این كمیسیون‌ها حضور یابند.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در روزهای یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند که در مهم‌ترین بخش‌ها، وزرای علوم، آموزش و پرورش، خارجه، نفت، بهداشت و درمان، صنعت، معدن، تجارت، کشور، دادگستری و نیرو در جلسات این کمیسیون‌ها حضور می یابند.

**نعمت‌زاده به کمیسیون اصل 90 می‌رود

به گزارش تسنیم، قرار است اعضای کمیسیون اصل 90 در این هفته نشستی با مسؤولین وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان پدافند غیرعامل کشور، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء درباره مشکلات و موانع اجرای فازهای مختلف شرکت نفت و گاز پارس، رعایت پدافند غیرعامل، تولید بنزین، تعهدات شرکت صدرا داشته باشند.

همچنین، نشست با مسؤولین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای بررسی مسائل اشتغال یکی دیگر از دستورکارهای این کمیسیون در این هفته است.

**جمع‌بندی طرح اصلاح مواد(104) و(158) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس

جمع‌بندی بررسی طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی، جمع‌بندی طرح اصلاح مواد(104) و(158) قانون آیین‌نامه داخلی، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی در مبحث نظارت، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده(119) قانون آیین‌نامه داخلی، بررسی کلیه مباحث و تصمیمات حوزه اداری ارجاعی از سوی شورای اداری و موارد ساختار در صورت وصول گزارش تفصیلی معاون اجرایی در دستور کار جلسات کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی در این هفته قرار دارد.

**بررسی گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

براساس دستورکارهای اعللام شده، قرار است گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد بندهای 24 گانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در این هفته مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین قرار است، ادامه طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین قرار است کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را در کارگروه مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

**بررسی طرح یک شوری تأسیس سازمان ملی استاندارد در کمیسیون مشترک این سازمان

در این هفته قرار است ادامه طرح یک‌شوری تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران با حضور نمایندگان مجلس، مسؤولان و کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، دیوان محاسبات کشور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون مشترک طرح تأسیس سازمان ملی استاندار مورد بررسی قرار گیرد.

**فرجی‌دانا و فانی به کمیسیون آموزش می‌روند

قرار است کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارشی در مورد عملکرد این کمیته به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

همچنین قرار است اعضای کارگروه آموزش و پرورش نیز گزارش به اعضای این کمیسیون ارائه کنند.

همچنین قرار است، اعضای کمیته‌های آموزش‌های مهارتی، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و نیز تحقیقات و فناوری گزارشی از عملکردشان به اعضای کمیسیون ارائه دهند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است کبری خزعلی مسؤول دبیرخانه شورای زنان شورایعالی انقلاب فرهنگی برای بررسی طرح یک‌ فوریتی افزایش نرخ بار‌وری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در این کمیسیون حضور یابد.

همچنین، قرار است کارگرو‌ه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی نیز در این هفته برگزار شود.

همچنین در این کمیسیون برنامه‌ریزی شده تا رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی نیز در کمیسیون حضور یافته و گزارشی به اعضا ارائه کند.

قرار است رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای پاسخگویی به سؤالات علی ایرانپور، محمد سلیمانی، ایرج ندیمی، مهدی عیسی‌زاده در این کمیسیون حضور یابد.

اعضای این کمیسیون در این هفته از علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش دعوت کرده‌اند تا در این کمیسیون حضور یافته و به سؤالات جعفر قادری، امیرعباس سلطانی، حجت‌الله خدایی، ایرج ندیمی و حجت‌الاسلام حمید رسایی پاسخ دهد.

**بررسی طرح خدمات رسانی به ایثارگران در کمیسیون اجتماعی

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کمیسیون اجتماعی مجلس، قرار است طرح خدمات‌ رسانی به ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس در این هفته مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی استفساریه جزء(1) بند(ب) تبصره(2) ماده(76) قانون تأمین اجتماعی و نیز طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان پزشکی قانونی و انتقال خون به کارمندان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و همین‌طور طرح یک‌ فوریتی تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان رسمی - کارگری به رسمی یا پیمانی در دستگاه‌های دولتی از ددیگ دستورکارهای این کمیسیون در این هفته است.

** طیب‌نیا و نعمت‌زاده به کمیسیون اقتصادی می‌روند

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در این هفته برنامه‌ریزی کرده‌اند تا ادامه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن با موضوع بررسی بندهای‌ ارجاعی از صحن علنی مجلس را مورد بررسی قرار دهند.

همچنین، نشست با مسؤولین وزارت اطلاعات در مورد تبادل‌ نظر پیرامون مسائل مختلف به‌ ویژه اقتصاد مقاومتی در دستور کار این کمیسیون در این هفته قرار دارد.

همچنین نشست با کار آفرینان با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، ریاست کل بانک مرکزی و برخی از مدیران عامل بانک‌های کشور در مورد بررسی روند اقتصادی کشور و اقتصاد مقاومتی از دیگر دستور کارهای این کمیسیون در این هفته است.

**ظریف به کمیسیون امنیت می‌رود

براساس دستور کارهای اعلام شده، قرار است مسئولین صدا و سیما در کمیسیون حضور یافته و در مورد تلویزیون تعاملی(IPTV) گزارشی به اعضای کمیسیون ارئه کنند.

قرار است، لایحه تعیین حریم حفاظتی- امنیتی اماکن و تأسیسات کشور که از شورای نگهبان اعاده شده است در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

استماع گزارش‌های بودجه سال1393 و آب نیز در دستور کار جلسات این کمیسیون در این هفته قرار دارد.

اعضای این کمیسیون در این هفته از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دعوت کرده‌اند تا به سؤالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل، علی‌اکبر آقائی نماینده سلماس، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد،حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان پاسخ دهد.

**زنگنه میهمان کمیسیون انرژی مجلس می‌شود

بررسی یک‌ شوری طرح جامع منابع طبیعی با حضور کارشناسان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، سازمان انرژی اتمی و مرکز پژوهش‌های مجلس، بررسی ذخیره‌سازی گاز در منطقه سرخس و راه‌های منتهی به منطقه با حضور مسؤولین وزارتخانه‌های نفت، راه و شهرسازی، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور در دستور کار جلسات این هفته کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.

همچنین قرار است در این هفته بیژن زنگنه وزیر نفت برای پاسخ به سؤالات غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام و تایباد، علی‌اصغر زارعی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، مهدی عیسی‌زاده نماینده شاهین‌دژ، میاندوآب و تکاب، مهدی رهبری نماینده رودسر و املش، محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت، سیدناصرموسوی لارگانی نماینده فلاورجان، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در کمیسیون حضور یابد.

**قاضی‌زاده هاشمی به کمیسیون برنامه و بودجه می‌رود

اصلاح ماده (94) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، استفساریه ماده(58) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، رسیدگی به لایحه نحوه پرداخت هزینه‌دادرسی دستگاه‌های اجرایی و بحث و تبادل‌نظر در مورد نحوه لحاظ و اعمال سیاست‌های کلی نظام در رسیدگی به طرح‌ها و لوایح در دستور کار جلسات این هفته کمیسیون بهداشت قرار دارد.

همچنین، سؤال نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار از وزرای صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین قرار است، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده در اجرای بند(ط) تبصره(9) قانون بودجه سال1393 کل کشور در این کمیسیون حضور یابد.

**نعمت‌زاده و قاضی‌زاده به کمیسیون بهداشت می‌روند

قرار است در این هفته، در کمیسیون بهداشت، گزارش مسؤولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آخرین وضعیت تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی و راهکارهای جلوگیری از واردات بی‌رویه در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، طرح تبدیل صندوق به سازمان تأمین اجتماعی، طرح الحاق رشته بهداشت دهان و پرستاری دندانپزشکی به بهداشت‌کاران دهان و دندان وابسته به وزارت بهداشت، طرح الحاق سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگا‌ه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین دعوت از نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤال قاضی‌زاده نماینده مشهد در دستور کار جلسات این کمیسیون در این هفته قرار دارد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی در مورد معضلات بخش درمانی سوانح و سوختگی کشور به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

همچنین قرار است، وزیر بهداشت در این هفته در کمیسیون حضور یافته و به سؤالات کمال علیپورخنکداری نماینده قائمشهر، سوادکوه و جویبار، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، ایرج عبدی نماینده خرم‌آباد، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن، حمیدرضا پشنگ نماینده خاش و میرجاوه، محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار، محمد دامادی نماینده ساری به نمایندگی از تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد.

همچنین بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها و نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی در دستور کار جلسات کمیسیون شوراها در این هفته قرار دارد.

**نعمت‌زاده به کمیسیون صنایع و معادن می‌رود

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ادامه طرح حمایت از مالکیت صنعتی در این هفته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین، بررسی مسائل و مشکلات شرکت تولیدی ماشین‌آلات معدنی و صنایع معدنی(هپکو)، بررسی راهکارهای اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و معدن با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در دستور کار اعضای انی کمیسیون در این هفته قرار دارد.

قرار است اعضای این کمیسیون در این هفته از واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی شهرستان‌های استان قزوین بازدید کرده و ضمن آن در جلسه بررسی مشکلات واحدهای مذکور با حضور استاندار قزوین و مسؤولین اجرایی وی نیز حضور یابند.

قرار است در این هفته نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی در مورد راهکارهای اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و معدن به اعضای کمیسیون ارائه کند.

**کمیسیون عمران میزبان سردار مؤمنی است

قرار است سردار مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به همراه معاونینش در کمیسیون عمران حضور یافته و گزارشی از عملکرد این نیرو به اعضای کمیسیوت ارائه کند.

لایحه تشکیل شورایعالی ایمنی حمل و نقل کشور و تعدادی از مواد ارجاعی طرح جامع منابع طبیعی در این هفته در کمیسیون عمران بررسی می‌شود.

همچنین قرار است عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤالات مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در این کمیسیون حضور باید.

دعوت از محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برای پاسخگ به سؤال فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در دستور کار کمیسیون عمران مجلس در این هفته قرار دارد.

**کمیسیون فرهنگی

قرار است، رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی در حج تمتع، عمره و عتبات به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه دهد.

ارائه گزارش دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در دستور کار اعضای این کمیسیون در این هفته قرار دارد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با حضور مسؤولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما مورد بررسی قرار گیرد.

**بازدید اعضای کمیسیون قضایی از سازمان ثبت اسناد کشور

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این هفته بازدیدی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشته باشند.

همچنین بررسی طرح جرم سیاسی نیز در دستور کار اعضای این کمیسیوت در این هفته قرار دارد.

رسیدگی به سؤال مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر، سؤال محسن بیگلری نماینده سقز و بانه، سؤال سیدشکرخدا موسوی نماینده اهواز، سؤال ایرج عبدی نماینده خرم‌آباد، سؤال علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، سؤال محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان از وزیر دادگستری یکی دیگر از دستور کارهای اعضای این کمیسیون در این هفته است.

**چیت‌چیان به کمیسیون کشاورزی می‌رود

اعضای کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی مجلس در این هفته برنامه‌ریزی کرده‌اند تا ادامه طرح نجات و احیاء دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور را مورد بررسی قرار دهند.

همچنین قرار است حمید‌ چیت‌چیان وزیر نیرو برای پاسخگویی به سؤالات مجید جلیل‌سرقلعه نماینده لردگان به نمایندگی از سوی پنج نماینده، محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا، جلیل جعفری‌بنه‌خلخال نماینده خلخال و کوثر، حسن کامران نماینده اصفهان، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، مهناز بهمنی نماینده سراب، عزیز اکبریان نماینده کرج، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه پاسخ دهد.

قرار است اعضای این کمیسیون نشست مشترکی با مدیرعامل و اعضای سازمان تعاون روستایی در این هفته داشته باشند.

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...